IT-GB-regionalizam-Politika it - 14. VII. la stampa - potraga za identitetom ITALIJALA STAMPA14. VII. 2002.Nova plemenska Europa"Svake godine u srpnju sjevernoirski protestanti marširaju sa zastavama kroz katolička sela kako bi
proslavili godišnjicu bitke kod Boynea 1690., kada je protestantski engleski kralj Vilim od Orangea porazio katoličkog irskog kralja, započevši tako englesku vlast nad otokom.(...) U povijesti čovječanstva svaka se civilizacija često od svojih barbarstava štiti zidovima. Od Velikog zida do berlinskog zida, pa do novog zida u Palestini. Protestanti nisu prihvatili promijeniti put svojih mimohoda kako bi poniženja poštedjeli katolike, i probili su policijsku blokadu. Mimohod je svet, to je nepromjenjiva trasa kojom pobjednički protestanti više od tri stotine godina prolaze kako bi katolike podsjetili na njihov poraz. Kao što čine vukovi kada svoj teritorij obilježavaju mokraćom, The Black Book kaže: 'Možemo si dopustiti da smo veličanstveniji od mnogih nacija, pa ipak nad našim najsvečanijim ceremonijama lebdi neka vrsta uroka, koja u svakoj prigodi ubacuje poneki element smiješnog.Uvijek se nešto slomi, uvijek netko uspije izbjeći obaviti svoj
ITALIJA
LA STAMPA
14. VII. 2002.
Nova plemenska Europa
"Svake godine u srpnju sjevernoirski protestanti marširaju sa
zastavama kroz katolička sela kako bi proslavili godišnjicu bitke
kod Boynea 1690., kada je protestantski engleski kralj Vilim od
Orangea porazio katoličkog irskog kralja, započevši tako englesku
vlast nad otokom.(...)
U povijesti čovječanstva svaka se civilizacija često od svojih
barbarstava štiti zidovima. Od Velikog zida do berlinskog zida, pa
do novog zida u Palestini. Protestanti nisu prihvatili promijeniti
put svojih mimohoda kako bi poniženja poštedjeli katolike, i
probili su policijsku blokadu. Mimohod je svet, to je nepromjenjiva
trasa kojom pobjednički protestanti više od tri stotine godina
prolaze kako bi katolike podsjetili na njihov poraz. Kao što čine
vukovi kada svoj teritorij obilježavaju mokraćom, The Black Book
kaže: 'Možemo si dopustiti da smo veličanstveniji od mnogih nacija,
pa ipak nad našim najsvečanijim ceremonijama lebdi neka vrsta
uroka, koja u svakoj prigodi ubacuje poneki element smiješnog.
Uvijek se nešto slomi, uvijek netko uspije izbjeći obaviti svoj
dio, uvijek ima nešto što uspijeva sve uništiti'. Unatoč
decentralizaciji, stvaranju sjevernoirskog parlamenta, kraja
terorizma, u Sjevernoj Irskoj izgleda da se ništa nije promijenilo.
Granica nadjačava, neuklonjiva, uvijek ponovno isplivava. No u
cijeloj je Europi granica u metežu, neprimjetno se pomiče, nestaje
na jednoj strani kao bi se pojavila na drugoj. U starim zapadnim
zemljama zamor Unijom koja kasni potiče obnovu starih granica iza
kojih se može zabarikadirati.
Tako se u sjevernoj Škotskoj ponovno otkrivaju Skandinavcima, kuju
vikinške toponime, u Bretanji se otkrivaju Bretoncima i
oživljavaju učenje jednoga nevjerojatna jezika, u sjevernoj
Italiji vraćaju se Kelti, koje prije nikada nismo vidjeli jer s
natpisom samo na talijanskom jeziku nisu uspijevali naći put za
Bergamo, u Sloveniji se očituju da su više Alpinci nego Slaveni, kao
da je biti Slavenom postalo nedostatkom. Regionalizam trijumfira,
oslobađa izabrane narode i marginalizira druge. A od sve praznijih
država ostaju samo plemenski plesovi i mimohodi", piše Diego
Marani.