IT-vjere, terorizam, useljeništvo-Politika-Religija/vjerovanje it - 7. VII. la stampa - bettiza o islamu ITALIJALA STAMPA7. VII. 2002.Europa i islam"U svojoj već preslavnoj knjizi o sukobu civilizacija Samuele P. Huntington, govoreći
o 'islamskom Preporodu', kaže da je uporaba velikog slova u potpunosti opravdana. Riječ 'Preporod'', piše Huntington, 'odnosi se na neki krajnje važan povijesni događaj koji uključuje petinu, ili možda i više, čovječanstva. Znači da je važan barem koliko i Revolucija u Americi, Francuskoj ili Rusiji čije se 'r' obično piše velikim slovom'. (...) Od 1996. Huntington je primjećivao da su se fundamentalizam i terorizam, koliko god značajni, ipak smatrali elementima ideološke i vojne potpore šireg pokreta kulturalnog, društvenog, gospodarskog i političkog Preporoda islamskog univerzuma u cijelosti. Drugim riječima: fundamentalistički i militantni i njihov strašni vrhunac, terorizam, nisu trebali biti povijesno precijenjeni jer se ne mogu odvojiti od sveukupnosti komponenata koje su obilježavale događaj Preporoda. Koji se sastoji u ponovnom otkrivanju, ne samo ratnom nego i normativnom, Džihada, širenju škola Kurana, radikalizaciji masa, bogatstva uslijed prodaje
ITALIJA
LA STAMPA
7. VII. 2002.
Europa i islam
"U svojoj već preslavnoj knjizi o sukobu civilizacija Samuele P.
Huntington, govoreći o 'islamskom Preporodu', kaže da je uporaba
velikog slova u potpunosti opravdana. Riječ 'Preporod'', piše
Huntington, 'odnosi se na neki krajnje važan povijesni događaj koji
uključuje petinu, ili možda i više, čovječanstva. Znači da je važan
barem koliko i Revolucija u Americi, Francuskoj ili Rusiji čije se
'r' obično piše velikim slovom'. (...)
Od 1996. Huntington je primjećivao da su se fundamentalizam i
terorizam, koliko god značajni, ipak smatrali elementima ideološke
i vojne potpore šireg pokreta kulturalnog, društvenog,
gospodarskog i političkog Preporoda islamskog univerzuma u
cijelosti. Drugim riječima: fundamentalistički i militantni i
njihov strašni vrhunac, terorizam, nisu trebali biti povijesno
precijenjeni jer se ne mogu odvojiti od sveukupnosti komponenata
koje su obilježavale događaj Preporoda. Koji se sastoji u ponovnom
otkrivanju, ne samo ratnom nego i normativnom, Džihada, širenju
škola Kurana, radikalizaciji masa, bogatstva uslijed prodaje
nafte, autohtone modernizacije koja više nije vezana uz
kemalističke metode temeljene na ponižavajućoj pretpostavci
pozadnjačivanja.
Tome treba pridodati demografsko množenje islamskog svijeta, u
spoju s progresivnom polukolonizacijom Europe putem humanitarnih i
političkih pritisaka, neprekidnih useljeničkih priljeva,
grananja vjerskih infrastruktura, širenja baza indoktrinacije i
propagande i terorističkih utočišta u europskim prijestolnicama i
periferijama. Sve u ime te sveprisutne 'Božje ponovne pobjede' koja
danas potiče i prati islamsko buđenje na Sredozemlju i Pacifiku. No
i u ime, i pod okriljem, treba obratiti pozornost, obnovljenog
džihada, selektivnog, fleksibilnog, prilagodljivog. Koji za cilj
nema samo, i ne odmah, totalni rat protiv cijelog zapada, već
iskorištavanje europskog zapada po opsadom, infiltriranog,
napravljenog mekim i popustljivim, protiv tvrdog i reaktivnog
američkog zapada. Postoji mnogo naznaka da zapadna Europa zauzima
sasvim posebno mjesto u optici Preporoda i novog džihada. Šeik
Yussef al-Qaradawi, duhovni vođa Muslimanske braće, objašnjavao je
1997. da islamski zakon 'Narod knjige', Židove i kršćane,
klasificira u tri kategorije. Prvo 'dimmi-ije', zaštićene
nemuslimane, koji žive u islamski zemljama koje čine 'mjesto mira i
prave vjere' nazvano dar al-islam'. Potom su tu 'harbi',
nemuslimani neprijateljskih zemalja, okupljeni u 'mjesto rata'
zvano 'dar al-harbi'. I na kraju nemuslimani nevjerničkih zemalja
ili 'privremenog primirja' ('dar al-kufr'). Amerikanci i Amerika,
Izraelci i Izrael razvidno pripadaju 'prostoru rata' koji se
podudara s mrskim boravištem Velikog Sotone. Možda u njega
potpadaju, kao podskupina, i Englezi i Engleska. Gdje, međutim,
militantne elite, doktori Kurana i današnji islamski studenti
stavljaju kontinentalne Europljane i zapadnjake? Naravno, ne mogu
ih smatrati dijelom integriranom u islamsko 'mjesto mira', kao što
ne mogu ni imati nikakav interes jasno ih gurnuti u 'mjesto rata'
namijenjeno Židovima i Anglo-saksoncima. No postoji, kao što smo
vidjeli, jedno treće ambivalentno područje, 'mjesto privremenog
primirja', a u tom uzgibanom limbu pobornici i stratezi islamskog
neoimperijalizma danas mentalno smještaju europski zapad. (...)
Već se dugo primjećuje, na europskim teritorijima spram islamskog
problema širenje tolerantnog stava, solidarnog i popustljivog
ponašanja, proračunatog podčinjavanja i ustupaka, pravne
tolerancije iz straha od kaznene represije. Glede toga se već
dogodio poneki znakoviti presedan upravo u Italiji. Dovoljno se
sjetiti dana Sigonelle, kada je vlada kojom je predsjedavao Craxi
jednoj skupini arapskih terorista, koju su gonili Amerikanci,
dopustila pobjeći sa Sicilije prema nesvrstanoj Jugoslaviji u
jednom vojnom zrakoplovu; je li se radilo o nacionalističkom prkosu
protiv arogancije Sjedinjenih Država, ili Craxijevom, i onom
demokršćana i komunista, popuštanju vlastitom proarapskom stavu?.
Sve u svemu, od osamdesetih godina, ukazivala se čudna
psihoideološka talijanska i europska sklonost predispoziciji toj
vrsti ograničenog suvereniteta koja je, u prošlim stoljećima,
uređivala odnose između otomanske birokracije i određenih rubnih
vazalnih država na Balkanu i jugozapadnoj Aziji. One su tada bile
zemlje 'privremenog primirja' kojima je islam, nadahnjujući se
zakonom arapskog iskonskog džihada, davao u najboljem slučaju
prekid vatre u trajanju od deset godina između dva sveta rata.
No bilo je tu toga više, i ima više. Ograničeni suverenitet i
primirje, davani vazalnim nacijama koje su plaćale porez, a koje
još nisu bile u potpunosti, ili su prestale biti u potpunosti,
islamizirane poput Srbije 19. stoljeća, produljivali su se u status
ograničenog državljanstva nametnutog židovskim i kršćanskim
'dimmijima' unutar kuranskih zemalja. U namjerama suvremenih
islamističkih elita, koje od kraja osamdesetih godina upravljaju
kormilom Preporoda, Islam bi trebao zatvoriti europski kontinent u
geopolitičku klopku 'primirja' kombinirajući je s dimenzijom
položaja 'dimmi-ija' danog, ili jednostavno preporučenog
europskim državljanima. Sami Europljani koji, htjeli ili ne,
svjesno ili ne, već dugo surađuju u vlastitoj pretvorbi u 'dimmije'
trebali bi sudjelovati kao drugi glavni lik u propagiranju i
konačnoj potvrdi Preporoda u Europi i svijetu.(...)", piše Enzo
Bettiza.