ZAGREB, 4. srpnja (Hina) - Hrvatska bi razvoj turizma trebala temeljiti na svom izvanredno uščuvanom mediteranskom nasljeđu, smatraju predstavnici tvrtke THR iz Barcelone, koji su večeras u Zagrebu predstavili strateško-marketinški
plan hrvatskog turizma do 2005. godine.
ZAGREB, 4. srpnja (Hina) - Hrvatska bi razvoj turizma trebala
temeljiti na svom izvanredno uščuvanom mediteranskom nasljeđu,
smatraju predstavnici tvrtke THR iz Barcelone, koji su večeras u
Zagrebu predstavili strateško-marketinški plan hrvatskog turizma
do 2005. godine. #L#
Ta je španjolska tvrtka Strateško-marketinški plan 2001-2005
izradila u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom i
Ministarstvom turizma RH. Večeras su ga u hotelu Sheraton
predstavili turističkim djelatnicima i novinarima, a ocjenu Plana
sutra će dati Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice.
Hrvatska je jedina sredozemna zemlja koja je sačuvala jedinstveno
nasljeđe svoga podneblja i ubuduće bi se trebala predstavljati kao
zemlja za različit odmor s autohtonim proizvodima i očuvanom
prirodom i morem, rekao je večeras predstavnik THR-a Eulogio
Bordas.
Bordas je ustvrdio da je dokument koji je prezentirao jedan od
najprofesionalnije odrađenih marketinških planova za turizam na
Mediteranu. No da bi se ostvario, svi uključeni u turizam, pa i
cjelokupno stanovništvo, trebat će puno raditi jer u svijetu još
mnogi ne vjeruju da je Hrvatska demokratska i sigurna zemlja, rekao
je Bordas.
Plan, među ostalim, predviđa poboljšanje konkurentnosti hrvatskog
turizma i to kroz tzv. klubove konkurentnosti pojedinih hrvatskih
regija. Predlaže da se dovedu veliki priznati hotelski lanci a da se
promocija više usmjeri na njemačko, češko, austrijsko, talijansko
i slovensko tržište odakle se po procjenama, kaže Bordas, u iduće
četiri godine očekuje 70 posto turista.
Ne treba zanemariti ni ponudu privatnog i apartmanskog smještaja
ali, naglašava Bordas, hoteli su isplativiji jer jedan hotelski
krevet proizvodi 17 puta više radnih mjesta nego onaj u apartmanu
koji zauzima 17 puta više zemljišta.
Planom je predloženo i 60 marketinških strategija koje treba
razviti u iduće tri godine, a najvažnije se odnose na kreiranje
novih turističkih proizvoda koje Hrvatska sada nema, primjerice
nautički charter, krstarenja Jadranom, robinzonski turizam na
otocima, festivali na plažama. Važno je, dodao je Bordas, poraditi
i na hrvatskoj gostoljubivosti i izvrsnosti, te autentičnoj ponudi
hrane i pića.
Predlaže se napuštanje politike niskih cijena i produljenje
turističke sezone, ali ne samo radi povećanje profita, nego prije
svega radi poboljšanja kvalitete života turista i domaćeg
stanovništva, rekao je Bordas.
Komentirajući predstavljeni Plan, direktor Hrvatske turističke
zajednice Niko Bulić kazao je da su tijekom izrade konzultirane sve
lokalne i institucionalne razine u Hrvatskoj te da se očekuje kako
će taj plan otvoriti nove mogućnosti za turizam u svim hrvatskim
regijama.
(Hina) tam jn