ZADAR, 14. lipnja (Hina) - Marikultura i turizam uspješne su djelatnosti koje Hrvatska treba usporedno razvijati, a zdrava hrana, bogata ribom i povrćem, što je odlika mediteranske kuhinje, trend je u svijetu i Hrvatska ga može i mora
iskoristiti, rečeno je danas na skupu u Zadru koji je organizirala Županijska komora.
ZADAR, 14. lipnja (Hina) - Marikultura i turizam uspješne su
djelatnosti koje Hrvatska treba usporedno razvijati, a zdrava
hrana, bogata ribom i povrćem, što je odlika mediteranske kuhinje,
trend je u svijetu i Hrvatska ga može i mora iskoristiti, rečeno je
danas na skupu u Zadru koji je organizirala Županijska komora.#L#
Zamjenik ministrice turizma Zdenko Mičić najavio je novi slogan
hrvatskog turizma, "Mediteran kakav je nekad bio", naglasivši kako
je za turizam vrlo korisna uspješna ponuda ribe i morske hrane.
Po riječima pomoćnika ministra poljoprivrede i ravnatelja Uprave
za ribarstvo Ivana Katavića marikultura snažno gastronomski
pridonosi turizmu i k tomu otvara nova radna mjesta jer na jednog
radnika na farmi ribe dolazi čak pet do sedam radnika u drugim
popratnim djelatnostima. Postoje optimistični i pestimistični
scenariji za razvoj marikulture, podsjetio je i dodao da osim
ekološke dvojbe i velika tržišna konkurencija pridonosi
pesimističnu gledanju na budućnost marikulture. Dodao je da će,
kako se nada, prevladati optimistična vizija koja se uklapa u
turizam.
Katavić je rekao da je Hrvatska, nakon Grčke, dobila izvrsnu ocjenu
za najbolje uvjete za razvoj marikulture. Naveo je i mogućnosti
razvoja ekoturizma povezana s marikulturom, a to su podvodno
ronjenje, plivanje s tunama i natjecateljski udičarski ribolov.
Na skupu "Marikultura u turizmu"" također je rečeno da će Hrvatska
već 2005. najvjerojatnije ostvariti 50 milijuna noćenja, dakle,
morat će udvostručiti proizvodnju morske hrane. Također je rečeno
da je Hrvatska po čistoći mora 12. u svijetu te prva u Sredozemlju, a
to su sjajni uvjeti i za razvoj marikulture i turizma.
(Hina) ima dd