HAY-ON-WYE, 7. lipnja (Hina/Reuters) - Pisanje se pretvorilo u književni cirkus za pisce 21. stoljeća koji moraju izdržati brojne dodjele nagrada i književne festivale, no britanski autor Ian McEwan je odlučan: nakon promocije knjige
nema više javnih nastupa.
HAY-ON-WYE, 7. lipnja (Hina/Reuters) - Pisanje se pretvorilo u
književni cirkus za pisce 21. stoljeća koji moraju izdržati brojne
dodjele nagrada i književne festivale, no britanski autor Ian
McEwan je odlučan: nakon promocije knjige nema više javnih nastupa.
#L#
McEwan je preživio cirkus nakon osvajanja jedne od najuglednijih
svjetskih književnih nagrada - Booker Prize - i tijekom godina je
zabavljao tisuće obožavatelja na književnim festivalima, od Rima
do najvećeg britanskog festivala književnosti u velškom gradiću
Hay-on-Wyeu.
"Vrlo je važno da spisatelji ljubomorno čuvaju vrijeme između
knjiga za sebe, jer to je vrijeme koje posvećujete privatnom životu
i svom radu. U suprotnom bi cijeli život mogli provesti po
festivalima, seminarima i dodjelama nagrada, umjesto da pišete",
kazao je dobitnik britanske književne nagrade Booker za roman
"Amsterdam" iz 1998. godine.
Dodao je da je nekad bio jako stidljiv i grozan na javnim nastupima,
kao kad su na njega navalili mediji nakon osvajanja nagrade
Booker.
"Negdje sam bio pročitao da nitko, nakon osvajanja Bookera, više
nije napisao ni približno kvalitetnu knjigu. No, ja to uopće nisam
osjetio. Čim ljudima kažete da ste dali dovoljno intervjua i da se
želite vratiti pisanju, oni vas ostave na miru."
McEwan je prestao ići na promotivne turneje po Americi i čvrsto
vjeruje da nikad neće pristati da svoju knjigu adaptira za filmski
scenarij. Njegovi romani "Enduring Love" i "Atonement" su
ekranizirani, ali McEwan tvrdi: "Naučio sam da nikad ne smijete
sami adaptirati svoje knjige. Pristao bih biti producent, ali ne i
napisati scenarij."
Uz to, smatra on, lojalnost je ključna karaktreristka pri
adaptaciji knjige za veliki ekran. "Moram priznati da se malo
ljutim na pisce koji su dobili honorare od pola milijuna dolara ili
više, a onda, prije no što je film stigao u kina, iskritizirali
konačni produkt svima koji su željeli slušati."
(Hina) jšk bnš