ZAGREB, 3. lipnja (Hina) - Mali trgovci u Hrvatskoj pred naletom velikih trgovinskih lanaca sve više gube poziciju na tržištu - premda još uvijek najveći, njihov se tržišni udio posljednjih godina osjetno smanjuje da bi u prva četiri
mjeseca ove godine pao na oko 45 posto.
ZAGREB, 3. lipnja (Hina) - Mali trgovci u Hrvatskoj pred naletom
velikih trgovinskih lanaca sve više gube poziciju na tržištu -
premda još uvijek najveći, njihov se tržišni udio posljednjih
godina osjetno smanjuje da bi u prva četiri mjeseca ove godine pao
na oko 45 posto. #L#
Mali trgovci već treću godinu gube svoju raniju poziciju na
hrvatskom tržištu, pokazuju istraživanja koje GfK - Centar za
istraživanje tržišta iz Zagreba provodi na reprezentativnom uzorku
kućanstava.
U 2000. vrijednosni tržišni udio malih trgovaca u domaćoj
maloprodaji iznosio je 68 posto, u 2001. spustio se na 53 posto, a
podaci za četiri mjeseca ove godine pokazuju daljnje smanjenje na
45,1 posto.
Najveći pak rast bilježe supermarketi koji već zauzimaju 37,3 posto
vrijednosnog udjela u maloprodaji u Hrvatskoj, dok je njihov udio
lani iznosio 33 posto, a u 2000. godini 18 posto.
Cash & Carry trgovine također rastu - sa 5 posto u vrijednosti
maloprodaje u 2000. na 6 posto lani te 8,4 posto u prva četiri
mjeseca ove godine.
Istodobno, po rezultatima istraživanja GfK, hipermarketi sada
imaju 2,7 posto vrijednosnog udjela, a na ostale kanale prodaje
otpada 6,5 posto tržišnog udjela u maloprodaji u Hrvatskoj.
GfK ConsumerScan - panel kućanstava je kontinuirano istraživanje u
kojem se podaci prikupljaju na temelju dnevnika. Reprezentativni
uzorak od 1000 kućanstava svakodnevno upisuje detaljne informacije
o svakom kupljenom proizvodu, o mjestu i datumu kupovine, i to za
ukupno oko 50 grupa roba široke potrošnje, pojašnjavaju iz Centra.
(Hina) ds