WASHINGTON, 24. svibnja (Hina/Reuters) - Već pri samom pogledu na hranu mozak reagira sa zadovoljstvom, a zbog toga ima mnogo pretilih ljudi, tvrde znanstvenici.
WASHINGTON, 24. svibnja (Hina/Reuters) - Već pri samom pogledu na
hranu mozak reagira sa zadovoljstvom, a zbog toga ima mnogo
pretilih ljudi, tvrde znanstvenici. #L#
"To nam pokazuje zašto su reklame za prehrambene proizvode tako
uspješne i zašto u Americi imamo velikih problema s pretilošću",
kazala je dr. Nora Volkow.
Dobro je to što ljudi koji znaju da takvi stimulansi predstavljaju
rizik, mogu svjesno blokirati djelovanje reklama, mirisa kruha u
pekarni i druge stimulanse koji ljude prisiljavaju da nešto pojedu
čak i kad znaju da nisu gladni.
Dr. Volkow i njezini kolege pozitronskom tomografijom (PET) mozga
mjerili su u 10 gladnih ispitanika razinu dopamina, glavnog
neuroprijenosnika koji mozgu prenosi poruke povezane sa
zadovoljstvom. "Svi su naši dobrovoljci bili normalne težine",
kazala je dr. Volkow. "Pitali smo ih što najviše vole jesti i onda ih
proučavali pod uvjetima u kojima nije bilo prehrambenih
stimulansa. Zatim smo im pokazali njihova omiljena jela i rekli im
da ih neće smjeti jesti. Pritom su njihove razine dopamina naglo
skočile, što je posve normalna reakcija", dodala je.
"To je očito mehanizam kojim je priroda željela osigurati da
konzumiramo hranu kad nam je dostupna", misli dr. Volkow. "To je
tisućljećima dobro funkcioniralo. No, sad živimo u društvu u kojem
smo preplavljeni informacijama o hrani."
Zbog toga je čak 60 posto Amerikanaca prekomjerne težine, a
četvrtina ih je pretila, zbog čega su izloženi riziku od
dijabetesa, srčanih problema i raka. Na istom su putu i populacije
drugih visokoindustrijskih zemalja.
(Hina) jšk dgk