DE-US-SAD-IZVJEŠĆE-TERORIZAM-Diplomacija-Terorizam NJ 23. V. TAZ: AM. IZVJEŠĆE O TERORIZMU ILI - TKO NIJE S NAMA TAJ JE PROTIV NAS NJEMAČKADIE TAGESZEITUNG23. V. 2002.Učiteljev mezimac nije dobio ukor"Novo izvješće američkog
ministarstva vanjskih poslova o međunarodnom terorizmu govori više o svjetonazoru američke vlade nego o terorizmu. Izvješće slijedi rečenicu američkog predsjednika Georgea W. Busha da cijeli svijet mora odlučiti hoće li stati na stranu terorista ili na strahu SAD - i kao u školskoj svjedodžbi, pohvalu su dobile zemlje koje su se dokazale u protuterorističkoj koaliciji pod američkim vodstvom a ukor zemlje sa statusom nesigurnog kandidata.Kada se američka vlada ne bi nalazila u jedinstvenoj poziciji vojne i političke sile, veliki dijelovi izvješća mogli bi biti diskvalificirani kao uistinu nezanimljiv štreberski rad, utemeljen uglavnom na medijskim izvješćima. No, u spomenutoj 'svjedodžbi' ocjena 'nedovoljan' podrazumijeva za dotične vlade neposrednu opasnost dospijevanja pred ciljnik antiterorističkih ratnika.Političke definicije, nakon kojih slijede ocjene u prvom redu sedam zemalja, uvrštenih u kategoriju 'državnih sponzora terorizma',
NJEMAČKA
DIE TAGESZEITUNG
23. V. 2002.
Učiteljev mezimac nije dobio ukor
"Novo izvješće američkog ministarstva vanjskih poslova o
međunarodnom terorizmu govori više o svjetonazoru američke vlade
nego o terorizmu. Izvješće slijedi rečenicu američkog predsjednika
Georgea W. Busha da cijeli svijet mora odlučiti hoće li stati na
stranu terorista ili na strahu SAD - i kao u školskoj svjedodžbi,
pohvalu su dobile zemlje koje su se dokazale u protuterorističkoj
koaliciji pod američkim vodstvom a ukor zemlje sa statusom
nesigurnog kandidata.
Kada se američka vlada ne bi nalazila u jedinstvenoj poziciji vojne
i političke sile, veliki dijelovi izvješća mogli bi biti
diskvalificirani kao uistinu nezanimljiv štreberski rad,
utemeljen uglavnom na medijskim izvješćima. No, u spomenutoj
'svjedodžbi' ocjena 'nedovoljan' podrazumijeva za dotične vlade
neposrednu opasnost dospijevanja pred ciljnik antiterorističkih
ratnika.
Političke definicije, nakon kojih slijede ocjene u prvom redu sedam
zemalja, uvrštenih u kategoriju 'državnih sponzora terorizma',
vrlo su jednostavne: dok je u slučaju Kube puka nazočnosti nekih
bivših boraca ETA-e i IRA-e i nekoliko kritičkih izjava Fidela
Castra o ratu dovoljno da posluži kao dokaz o državnom promicanju
terorizma, u slučaju američke saveznice Saudijske Arabije čak ni
napomena o aktivnostima islamističkih terorističkih skupina,
usmjerenih na prikupljanje financijskih sredstava, nije dovoljna
za promjenu krajnje pozitivne ocjene te zemlje.
Osebujna je karakteristika tekstova poput izvješća o drogi i
spomenutog o terorizmu da podupiru aktualni politički diskurs
američke vlade, primjerice, prema Iranu i Iraku ali i da istodobno
mogu biti iskorišteni za pozivanje na zabilježene spoznaje i u
slučaju promijenjenih konstelacija političkih snaga i
vanjskopolitičkih naklonosti. Iako službeno ima status
informacije koju ministarstvo vanjskih poslova upućuje američkom
Kongresu, izvješće obavlja svoju funkciju u prvom redu kroz
djelovanje prema van. Naime, ono podcrtava zahtjev američke vlade
da ima pravo odlučivati o tome tko je sastavni dio antiterorističke
koalicije - ergo i civiliziranog svijeta - a tko to nije. Poduprto
vojnom sposobnošću i deklariranom spremnošću američke vlade da
protiv svega što joj se ne sviđa po želji djeluje i vojnim
sredstvima, izvješće razvija ogroman potencijal pritiska.
Tome je sukladna i činjenica da se izvješće nijednom riječju ne bavi
uzrocima nastanka terorističkih pokreta. Ponovno se pokazuje da
rat protiv terora funkcionira kao instrument američke vlade za
discipliniranje cijelog svijeta", zaključuje Bernd Pickert.