NEU-ISENBURG, 15. svibnja (Hina/dpa) - Bjesomučni ubojice, kako pokazuje jedno njemačko-američko istraživanje, često su oponašatelji koji su na svoja djela potaknuti medijskim izvješćima.
NEU-ISENBURG, 15. svibnja (Hina/dpa) - Bjesomučni ubojice, kako
pokazuje jedno njemačko-američko istraživanje, često su
oponašatelji koji su na svoja djela potaknuti medijskim
izvješćima.#L#
"Aerzte Zeitung" iz Neu-Isenberga sažima rezultate još
neobjavljenog istraživanja u rečenici: "Bjesomučnike, koji
ubijaju na koga god naiđu, pokreće efekt oponašatelja". Rezultati
istraživanja bit će objavljeni u časopisu "Suizidprophylaxe".
Istraživanje su statistički proveli stručnjaci iz Wuerzburga,
Mannheima, Michigena i New-Jerseya na 143 takva slučaja u svijetu
između 1993. i 2001. godine.
Ubojstva se, tvrde stručnjaci, ne događaju po nekom pravilu, nego u
povremenim valovima. 44 posto bjesomučnih ubojstava događa se u
roku od deset dana nakon što su mediji izvijestili o prethodnom
sličnom djelu. I počinitelji, žrtve i način ubojstva pokazuju visok
stupanj sličnosti. Iz toga su znanstvenici zaključili da
oponašanje - kao i kod samoubojstava - ovdje igra važnu ulogu.
Posljednji primjer koji stručnjaci navode kao opomenu, slučaj je
nedavnog masovnog ubojstva u školi u njemačkom Erfurtu. Izvješće u
kojemu kamera rekonstruira put atentatora, kao što se do događalo
nakon zločina u Erfurtu, može imati fatalne posljedice, tvrde
znanstvenici.
(Hina) jb il