FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SLAVNI ŠVICARSKI KUSTOS HARALD SZEEMANN U KIC-U

ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Švicarski kustos i likovni kritičar Harald Szeemann večeras je u Kulturno-informativnom centru (KIC) održao predavanje "Raditi izložbe" o svojoj dugogodišnjoj karijeri, kojim je ujedno podsjetio na bitne trenutke iz povijesti suvremene umjetnosti druge polovice 20. stoljeća.
ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Švicarski kustos i likovni kritičar Harald Szeemann večeras je u Kulturno-informativnom centru (KIC) održao predavanje "Raditi izložbe" o svojoj dugogodišnjoj karijeri, kojim je ujedno podsjetio na bitne trenutke iz povijesti suvremene umjetnosti druge polovice 20. stoljeća.#L# Predavanje slavnog kustosa i direktora 48. i 49. Venecijanskog bijenala, popraćeno dijapozitivima, organizirao je Muzej suvremene umjetnosti iz Zagreba u suradnji s Labin Art Expressom. Svaki put kada se radi izložba to je nova avantura, rekao je 68- godišnji Szeemann u prepunoj dvorani KIC-a, dodavši da je to znao još od prve izložbe na kojoj je bio kustos - "Painters Poets/Poets Painters" 1957. u švicarskom St. Gallenu. Po njegovim riječima, davno je odlučio da muzeji neće biti mjesto puke glorifikacije umjetnosti, a svoje poimanje prostora uvijek je ostvarivao u odnosu na umjetnička djela. Organiziranjem izložaba u nekonvencionalnim prostorima, koji su često bili vrlo veliki - bivše staje u Beču, bolnica u Parizu, palača u Madridu, Szeemann je umjetnike pozivao na dijalog između njihovih radova i odabranih izložbenih prostora. Szeemann je govorio o širokom spektru koji obuhvaća posao kustosa, od velike odgovornosti koju preuzima na sebe za postav izložbe, preko obavljanja raznolikih poslova - nošenja i postavljanja djela, do pronalažena odgovora na nezaobilazno pitanje - kako uobličiti prostor percepcije. Szeemann je reputaciju stekao u Kunsthalle u Bernu (gdje je postao ravnateljem 1961.), organizirajući na desetke izložaba godišnje, a taj je muzej napravio obveznim mjestom zaustavljanja mladoj generaciji europskih i američkih umjetnika. U povijest ulazi izložbom "Kada stajališta postaju forma", na kojoj prvi put u Europi predstavlja Josepha Beuysa. Beuysu je 1993. organizirao veliku retrospektivu u Parizu, jer, kako je istaknuo, nakon njegove smrti napisano je tisuće knjiga o tom umjetniku, a samo se izložbom može objasniti njegov rad. Od sedamdesetih radi kao nezavisni kustos te 1972. postaje kustos "Documente 5" u Kasselu. Revolucionizira koncept te izložbe koja postaje stodnevni događaj, na kojem se više ne izlažu samo slike i skulpture, nego se i izvode performansi i 'happeninzi'. U zasluge švicarskog kustosa, koji danas živi u malom švicarskom selu Ticino u Alpama, ubraja se i osnivanje sekcije "Aperto" za umjetnike mlađe od 35 godina na Venecijanskom bijenalu. (Hina) ag mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙