FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FOTOMONOGRAFIJA ČUDESNE PALAČE ISE KRŠNJAVOGA

ZAGREB, 11. travnja (Hina) - Fotomonografiju "Iso Kršnjavi - Kultura i politika na zidovima palače u Opatičkoj 10" Olge Maruševski, naše najveće poznavateljice djela Ise Kršnjavoga, sutra će predstaviti u Hrvatskom institutu za povijest njegov ravnatelj Mirko Valentić, Ljelja Dobronić, Milan Kruhek i autorica.
ZAGREB, 11. travnja (Hina) - Fotomonografiju "Iso Kršnjavi - Kultura i politika na zidovima palače u Opatičkoj 10" Olge Maruševski, naše najveće poznavateljice djela Ise Kršnjavoga, sutra će predstaviti u Hrvatskom institutu za povijest njegov ravnatelj Mirko Valentić, Ljelja Dobronić, Milan Kruhek i autorica. #L# S fotomonografijom koja pokazuje svu ljepotu, sjaj i značenje palače u Opatičkoj u kojoj se nalazi od 1962. Hrvatski institut za povijest (prije Institut za historiju radničkoga pokreta Hrvatske), završio je dugi i strpljivi rad obnove te građevine. Priređivač i pisac predgovora fotomografije Mirko Valentić palaču naziva "prvom i najstarijom 'galerijom' suvremene hrvatske umjetnosti". Prema nacrtima Hermanna Bollea palaču u Opatičkoj dao je preurediti Iso Kršnjavi 1891., kad je imenovan predstojnikom Odjela za bogoštovlje i nastavu zemaljske vlade. Mirko Valentić koji je zaslužan za suvremenu građevinsko- restauratorsku obnovu palače (1993.-1999.) žali što je palača danas zatvorena za posjetitelje. Nada se da će projekt obnove biti do kraja završen - uređenjem dvostrukoga ulaza u palaču, preko istočnoga i zapadnog dijela vrta - te palača otvorena javnosti. Zamisao Ise Kršnjavoga (1845.-1927.) koji je poznat po svojim školskim i visokoškolskim reformama, bila je u reprezentativnim prostorima palače, kako napominje Olga Maruševski, izraziti kulturu antike, renesanse, humanizma i krščanstva kao temelja prosvjetne politike u 19 stoljeću. Svečani ulaz u palaču otvara ograda od kovana željeza u renesansnom stilu, a na vanjskim krilima zgrade postavljena su poprsja Platona i Aristotela, rad Rudolfa Valdeca. U stilu historizma teme iz klasične prošlosti izvedene su na način pompejskoga zidnog slikarstva, nacionalna povijest i kultura izvedena je u plastičnoj obojenoj dekoraciji prosora u stilu visoke renesanse, a djela iz svjetske književnosti umetnuta su u oplatu tamne hrastovine. U izvedbi su sudjelovali nastavnici i đaci Obrtne škole, majstori umjetničkoga obrta te slikari Ivan Tišov, Bela Čikoš, Oton Iveković, Ferdo KOvačević, Clestin Medović i Vlaho Bukovac. (Hina) mc jn

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙