ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - U turizmu i hotelijerstvu sve je podređeno kupcu, jer s njim sve počinje i završava, a podizanje kvalitete kontinuirani je proces kojemu moraju pridonijeti svi zaposleni u tvrtki, poruka je sa današnje
tematske sjednice Vijeća hotelijera Hrvatske gospodarske komore - Komore Zagreb.
ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - U turizmu i hotelijerstvu sve je
podređeno kupcu, jer s njim sve počinje i završava, a podizanje
kvalitete kontinuirani je proces kojemu moraju pridonijeti svi
zaposleni u tvrtki, poruka je sa današnje tematske sjednice Vijeća
hotelijera Hrvatske gospodarske komore - Komore Zagreb. #L#
Kakvo je pak stanje u hrvatskom hotelijerstvu pokazuje podatak da
od 440 hotela njih manje od jedan posto, ili točnije samo tri hotela
imaju ISO certifikat, iznijela je Ivanka Avelini Holjevac s
Fakulteta za turistički i hotelski menadžment u Opatiji.
O trenutnom stanju govore i podatci o različitosti kriterija kojim
se mjeri npr. kvaliteta restorana. Dok Švicarci kao kriterije
uzimaju izgled restorana, prijem, stol, jelovnik, servis, osoblje,
kuhinju i sl., a Amerikanci to ocjenjuju putem tri elementa - hrana,
dekoracija i servis, hrvatski primjer kao elemente uzima npr.
skladištenje hrane, zaštitu namirnica, sanitarije, zdravstveni
karton zaposlenih i sl. To nisu elementi kvalitete, to su osnovni
uvjeti, jer ako oni nisu zadovoljeni taj restoran ne može ni raditi,
kazala je Avelini Holjevac.
Govoreći o upravljanje potpunom kvalitetom, istaknula je to znači
sustav upravljanja kvalitetom na svakom mjestu. Total Quality
Management je proces koji se temelji na stalnom unapređivanju i
poboljšanju procesa, na trajnoj kvaliteti i timskom radu, a njegove
su prednosti povećanje kvalitete, zadovoljstva kupaca i
zaposlenih, povećanje produktivnosti, smanjenje troškova i sl.
Avelini Holjevac, kao i Miroslav Matasović iz HGK poseban naglasak
stavljaju na uključivanje svih zaposlenika. Kvaliteta je, ističu,
zadaća svih, od portira, čistačice, recepcionera do menadžmenta.
(Hina) bn ds