ZAGREB, 13. ožujka (Hina) - Nautičari su prosječno stariji, obrazovaniji turisti, borave dulje i vjerniji su gosti, prosječno dnevno troše 40,75 američkih dolara, ali su to i zahtjevniji gosti, pa su nezadovoljni velikim brojem
elemenata turističke punude, pokazuju rezultati istraživanja "Stavovi i potrošnja nautičara u Hrvatskoj - TOMAS 2001." koje je proveo Institut za turizam.
ZAGREB, 13. ožujka (Hina) - Nautičari su prosječno stariji,
obrazovaniji turisti, borave dulje i vjerniji su gosti, prosječno
dnevno troše 40,75 američkih dolara, ali su to i zahtjevniji gosti,
pa su nezadovoljni velikim brojem elemenata turističke punude,
pokazuju rezultati istraživanja "Stavovi i potrošnja nautičara u
Hrvatskoj - TOMAS 2001." koje je proveo Institut za turizam. #L#
Istraživanje, čiji su rezultati predstavljeni danas u Hrvatskoj
gospodarskoj komori, provedeno je od lipnja do rujna prošle godine
na uzroku od 1.466 domaćih i stranih nautičara na individualnoj
plovidbi i u čarteru. Istraživanje se provodilo u 22 marine
metodama samopopunjavanja upitnika ili osobnim intervjuom.
Preliminarni rezultati istraživanja o potrošnji nautičara
pokazuju da nautičari više troše od ostalih turista. Nautičari,
naime, dnevno potroše prosječno 40,74 dolara, dok ostali turisti u
ljetnim mjesecima troše prosječno 36 dolara dnevno.
Prema iznijetim podatcima, najviše, 49,45 dolara dnevno troše
nautičari iz Italije, dok više od 40 dolara troše nautičari iz
Austrije, Njemačke, te Velike Britanije, a prosječni nautičar iz
Hrvatske potroši dnevno 34,36 dolara.
No, nautičari su i zahtjevniji gosti, a rezultati istraživanja
pokazuju da su nezadovoljni velikim brojem elemenata ponude.
Sanitarije, vezovi, 'vrijednost za novac', te ukupna ponuda za
nautičare, prepoznati su kao "Ahilove pete" prošlogodišnje ponude,
istaknula je Sandra Weber.
Podatci tako govore da su nautičari nezadovoljni sa čak 11 od ukupno
13 elemenata koji su ocjenjivani u marinama. Ni jedan od elemenata
nije dobio vrlo visoku ili visoku ocjenu, a srednje su ocijenjeni
uslužnost osoblja i dostatnost priključaka. Niske ocjene u
marinama su dobile dostatnost i čistoća sanitarija, uređenost i
čistoća okoliša, vezovi (širina i ispravnost), a vrlo nizak stupanj
zadovoljstva nautičari pokazuju ponudom rezervnih dijelova,
kvalitetom servisa, mogućnostima kupnje, kvalitetom
ugostiteljskih usluga i sl.
Slične rezultate pokazuje i ocjenjivanje mjesta destinacije gdje
je od 20 elemenata njih 14 ocijenjeno nezadovoljavajućim, a
posebice se zamjera na kvaliteti hrane i usluga u restoranima,
mogućnostima kupnje, kulturnim i zabavnim sadržajima.
Prema rezultatima istraživanja nautičari su u prosjeku stariji
gosti i prosjek godina kod njih je 46 godina, a kod ostalih turista
40 godina. Nautičari su i prosječno obrazovaniji segment turista,
oko 36 posto njih ima završen fakultet ili viši akademski stupanj,
dok je taj podatak kod ostalih turista oko 21 posto.
O vjernosti nautičara govori pak podatak da je tri četvrtine njih
(76,4 posto) u Hrvatskoj drugi ili više puta, dok je kod ostalih
turista taj postotak 63,9 posto.
Prema podatcima Državnog zavoda za statistiku, hrvatske nautičke
luke posjetilo je lani više od 580 tisuća turista, od čega 557
tisuća stranih.
(Hina) bn ds