LIEGE, 5. ožujka (Hina/dpa) - Učenici, koji uče sve važne predmete na stranom jeziku, postižu jednako tako dobar uspjeh kao oni koji pohađaju nastavu na materinskom jeziku, pokazuje istraživanje na Sveučilištu u belgijskom
Liegeu.
LIEGE, 5. ožujka (Hina/dpa) - Učenici, koji uče sve važne predmete
na stranom jeziku, postižu jednako tako dobar uspjeh kao oni koji
pohađaju nastavu na materinskom jeziku, pokazuje istraživanje na
Sveučilištu u belgijskom Liegeu.#L#
Kako izvješćuju belgijske novine "De Standaard" u ponedjeljak,
pozivajući se na istraživanje na Sveučilištu u Liegeu, učenici koji
važne predmete uče na stranom jeziku vladaju svojim materinskim
jezikom na kraju osnovnoga obrazovanja čak bolje od pretežno na
njemu obrazovanih učenika. Djeca koja za svojega školovanja
potpuno svladaju strani jezik, i svoj će jezik najposlije bolje
razumijevati i shvaćati, objašnjava taj fenomen znanstvenica
Annick Comblain.
Istraživanje se zasniva na rezultatima završnih ispita za škole u
Liegeu. U toj regiji već oko 800 djece kojima je francuski
materinski jezik na 26 škola najveći dio nastave sluša na stranom
jeziku - nizozemskom, engleskom ili njemačkom - neki od njih već od
dječjeg vrtića.
Projekt se uvelike proširio otkako ga je francuska zajednica u
višejezičnoj belgiji prihvatila prije četiri godine. Učenici koji
nastavu slušaju na stranom jeziku završavaju svoje osnovno
školovanje s iznadprosječnim uspjehom. Sada se i političari u
školstvu Flandrije, u kojoj se govori nizozemski, zanimaju za taj
model.
(Hina) jb il