MUENCHEN, 1. ožujka (Hina/dpa) - U muenchenskom Umjetničkom paviljonu u četvrtak je otvorena izložba "Prijetvornost i strast" sa središnjom temom - akt u Viktorijansko doba.
MUENCHEN, 1. ožujka (Hina/dpa) - U muenchenskom Umjetničkom
paviljonu u četvrtak je otvorena izložba "Prijetvornost i strast"
sa središnjom temom - akt u Viktorijansko doba.#L#
Za trajanja izložbe u londonskoj Tate Gallery engleski je tisak
pisao o njoj kao o "iznenađujuće seksi". Izložba u Muenchenu sada
pruža jedan drugi, novi pogled na Viktorijansko doba, doba moralne
prijetvornosti u kojemu je naturalitičko prikazivanje golog tijela
smatrano moralno opasnim.
Postav se usredotočuje na akt u slikarstvu, crtež, skulpturu i
grafiku, ali i druge medije kao što su fotografija, popularna
ilustracija, reklama i karikatura. Na izložbi će posjetitelji moći
vidjeti oko 200 djela iz tog doba.
Muenchensku izložbu postavila je londonska Tate Gallery.
Izložba prvi put pruža cjelovit uvid u jednu od najkontroverznijih
tema 19. stoljeća. Usred moralne hipokrizije, akt je bio središnja
tema priznatih umjetnika kao što su Millais, Rossetti, Burne-Jones
ili Sargent, ali su povijesti viktorijanskog prikazivanja golog
tijela uz te protagoniste engleskoga slikarstva pridonijeli i
manje priznati umjetnici. Izložba ponovno otkriva i slikare kao što
su William Etty, Simeon Solomon, Herbert Draper, Theodore Roussel i
Henry Scott Tuke.
Ni kraljica Viktorija (1819-1901), tvrde organizatori, nije se
ustručavala svome mužu princu Albertu za svaki rođendan službeno
darovati studiju akta kao "znak svoje čiste ljubavi".
Akt je u to vrijeme, ipak, smatran ponajprije ekskluzivnim sižeom.
Na izložbama su bili prvenstveno izlagani portreti, krajolici i
povijesne ili literarne scene. Umjetnice, koje su gole pozirale kao
modeli, sumnjičene su čak za prostituciju.
(Hina) jb il