PARIZ, 19. veljače (Hina/AFP) - Balet pariške Opere od nedjelje ponovo pleše u "Parku", prvoj koreografiji koju je za njega 1994. godine potpisao Francuz albanskog podrijetla Angelin Preljocaj, a do 27. veljače održat će se još šest
predstava.
PARIZ, 19. veljače (Hina/AFP) - Balet pariške Opere od nedjelje
ponovo pleše u "Parku", prvoj koreografiji koju je za njega 1994.
godine potpisao Francuz albanskog podrijetla Angelin Preljocaj, a
do 27. veljače održat će se još šest predstava. #L#
Preljocaj u ovoj koreografiji preispituje, bez patetike, jasnom i
fluidnom izražajnošću, putove strasti i mogućnost procvata prave
ljubavi.
Scenografija Thierryja Leprousta i osvjetljenje Jacquesa
Chateleta dočaravaju negostoljubiva mjesta, podsjećajući na to da
u ljubavi ništa nije jednostavno.
Dvadesetak plesača na sceni, odjevenih u stilu 18. stoljeća, kreću
se na prirodan i kontroliran način unutar neke vrste francuskog
vrta s mračnim geometrijski pravilnim stablima, koja možda
predstavljaju ideju labirinta, a uz rubove scene okresane grane
podsjećaju na kaveze koji zarobljavaju srca.
Nastupi kvarteta tajanstvenih vrtlara u pregačama opisuju
mehaničkim kretnjama etape ljubavnih suočenja od promatranja,
zavođenja do odbijanja. Konačno, dugo suzdržavana strast se
oslobađa. Vrtlari nose crne naočale: ne kaže li se da je ljubav
slijepa? Mozartova orkestralna djela izmjenjuju se s glazbom
Gorana Vejvode.
Autor je očito pod utjecajem književnosti 17. i 18. stoljeća, koja
je od Mme de La Fayette do Marivauxa, od Mlle de Scudery do Laclosa,
istraživala dubine srca i ritualizirala ljubavne odnose.
Tri para solo plesača izmjenjuju se u ovoj postavi: Aurelie Dupont i
Laurent Hilaire koji su nastupili u prvoj izvedbi ove nedjelje,
Elisabeth Maurin i Manuel Legris te Isabelle Guerin i Yann Bridard,
mlada nada koja prvi put nastupa u solo ulozi tog baletnog
ansambla.
(Hina) pgo bnš