FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: HRVATSKA NEMA PREPOZNATLJIV IZVOZNI PROIZVOD, NITI RAZVIJEN IMIDŽ

ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Neprepoznatljivost hrvatskih izvoznih proizvoda, nepostojanje hrvatskog "branda" i marketinške strategije predstavljanja domaćih proizvoda u inozemstvu, samo je dio zamjerki upućenih državnoj vlasti s današnjeg okruglog stola "Marketing hrvatske države" u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) i Hrvatske zajednice udruga za marketing.
ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Neprepoznatljivost hrvatskih izvoznih proizvoda, nepostojanje hrvatskog "branda" i marketinške strategije predstavljanja domaćih proizvoda u inozemstvu, samo je dio zamjerki upućenih državnoj vlasti s današnjeg okruglog stola "Marketing hrvatske države" u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) i Hrvatske zajednice udruga za marketing.#L# Nataša Matijašević iz Vladinog ureda za Strategiju napominje da zapravo ne stoji više puta ponovljena teza da interesi države nisu dobro zastupljeni na međunarodnoj i domaćoj sceni, već interesi hrvatske države, smatra, uopće nisu definirani. Pojasnila je da problem leži u tome što Hrvatska nema prepoznatljiv "brand", odnosno nema viziju što treba prodati u inozemstvo. Predstavila je i rezultate mini ankete o tome što Hrvatska predstavlja strancima, iz koje, kaže, proizlazi da stranci nemaju univerzalne predodžbe na spomen Hrvatske, kao što je to slučaj s Švicarskom ili Nizozemskom. Zaključila je i da je žalosno što ovdje nisu prisutni ljudi iz Vlade. U raspravi je izneseno da Hrvatska nema još službu za promociju državnih interesa, dok su u Mađarskoj i Poljskoj osnovani centri za promidžbu interesa tih država, a Slovenija u svom konzulatu u Beogradu ima čak 20 ekonomista čiji je cilj isključivo promicati interese Slovenije. Čulo se i mišljenje da su uludo potrošeni novci na promidžbu Hrvatske na stranim turističkim sajmovima, zbog toga jer na njima stranci dobivaju krivu predodžbu o našoj zemlji. Kao primjer je navedeno da u Dubrovniku niti jedan taksist ne zna engleski. Čulo se i mišljenje da Hrvatsku treba promovirati i unutar zemlje jer je i naši građani dobro ne poznaju, te da Hrvatska nema viziju budućnosti razvoja koja bi počivala na resursima, pa je stoga teško osmisliti bilo kakav marketing. Glavni ravnatelj HUP Željko Ivančevića zapitao se je li država definirala svoju misiju i pomaže li svom gospodarstvu pri izlasku na strano tržište. Ustvrdio je da Hrvatska nije puno odmakla na području marketinga države i ne zna se tko bi i što trebao učiniti na tom području. Urednik "Privrednog vjesnika" Ante Gavranović naglasio je da prvo treba odrediti što je Hrvatska kao proizvod, pa će onda na temelju toga stručnjaci osmisliti marketing tog proizvoda. Goroslav Keler, profesor na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu ustvrdio je kako u Hrvatskoj nema studija hrvatskih financija, hrvatskog marketinga i hrvatskog menadžmenta. Ponudio je obrazovanje i informatiku kao bolji izvozni proizvod, umjesto kravate i vina, koji su na skupu navedeni kao jedna od mogućih prepoznatljivih hrvatskih izvoznih proizvoda. No, zapitao se može li to Hrvatska napraviti budući da između 10 i 20 posto studenata tog fakulteta ostavi oko milijuna njemačkih maraka na školovanju u poslovnoj školi Brdo kod Kranja. Zaključeno je da se sve primjedbe i prijedlozi sudionika skupa objedine u ediciji HUP-a i u časopisu "Tržište", te da se upute premijeru Ivici Račanu i Vladi na razmatranje. (Hina) nz db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙