KOELN, 20. veljače (Hina/APA) - Djeca koja polažu ispite mogu poboljšati svoje rezultate "mislima koje ubijaju strah". Do tog su zaključka došli znanstvenici na Sveučilištu u Koelnu.
KOELN, 20. veljače (Hina/APA) - Djeca koja polažu ispite mogu
poboljšati svoje rezultate "mislima koje ubijaju strah". Do tog su
zaključka došli znanstvenici na Sveučilištu u Koelnu.#L#
Lydia Suhr s Klinike za psihijatriju i psihoterapiju djece i
mladeži u Koelnu pošla je od činjenice da misli o osobnim
slabostima, neuspjesima i lošim ocjenama, koje izazivaju strah,
učenike na ispitima tako blokiraju da ne mogu korektno obaviti
svoje zadaće.
Pomoću "misli koje ubijaju strah" - primjerice, "počet ću s onim što
znam", "ja to mogu" ili "to sam već prije napravio" - djeca ipak mogu
taj strah umanjiti i kontrolirati. Takvim mislima djeca mogu steći
samopouzdanje i koncentrirati se na ispitne zadatke.
U ublažavanju ispitnih strahova i roditelji imaju važnu ulogu. U
danima trajanja ispita oni se moraju što je moguće "normalnije"
ponašati, pazeći se da ih ne obuzme tjeskoba i nervoza njihove
djece.
Tako strah od ispita neće biti rezultat prevelikih očekivanja
roditelja za višim ocjenama ili prevelike želje učenika da to
postignu. Djeci bi trebalo pomoći da realno ocjenjuju svoje
mogućnosti. Uzrok straha, međutim, mogu biti i preveliki
intelektualni zahtjevi ili rastresenost, tako da bi prije tretmana
straha od ispita trebalo napraviti testove inteligencije i
koncentracije.
(Hina) jb il