FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJEMAČKI SE UČENICI BRANE: NISMO MI GLUPI, NEGO SUSTAV

STUTTGART, 25. siječnja (Hina/APA) - Nakon loših rezultata njemačkih učenika koje je pokazala međunarodna poredbena studija, učenici predbacuju glavnu krivicu školskom sustavu. Kao glavne razloge neuspjehu navode konzervativnu politiku na području školstva i nejedinstvenost školskog sustava.
STUTTGART, 25. siječnja (Hina/APA) - Nakon loših rezultata njemačkih učenika koje je pokazala međunarodna poredbena studija, učenici predbacuju glavnu krivicu školskom sustavu. Kao glavne razloge neuspjehu navode konzervativnu politiku na području školstva i nejedinstvenost školskog sustava.#L# Nakon loših rezultata njemačkih učenika što su došli do izražaja u međunarodnoj poredbenoj studiji PISA (Programme for International Student Assessement), njemačko učeničko zastupstvo brani se od prigovara za neuspjeh. "Nije riječ o našoj gluposti ili lijenosti", piše Sebastian Schluesselburg, član predsjedništva njemačke učeničke udruge. "Ako o tome uopće može biti govora, glupost i lijenost proizvodi sustav". "Naša je politika na području školstva pretežno konzervativna", piše Schluesselburg, a kao jedan od razloga navodi i elitizam. "Nije pravo da mladić iz akademske obitelji ima pet puta bolje izglede da položi maturu od djeteta iz radničke obitelji." Situaciju otežava skraćenje školovanja i prebacivanje težišta na matematičko-prirodoznanstvene struke. Schluesselburg navodi kao uzor Finsku, jednog od pobjednika testa. "U finskim školama izvrsni i loši učenici do devetog razreda sjede zajedno u klupama. Tako mogu učiti jedni od drugih. A društvene su kompetencije pojačane." Upravo zato učenička udruga traži ukidanje razmrvljenog školskog sustava. Osnovne škole, realke, gimnazije i strukovne škole trebale bi, po Schluesselburgovu mišljenju, činiti integrativni školski sustav. U tome bi se smislu trebala promijeniti i uloga nastavnika. Kada je riječ o kvaliteti škola i obrazovanja, prednost bi se morala dati nastavnicima koji učenike prate, potiču njihovo zanimanje i promiču ih individualno, a ne doktrinarima znanja, misli Schluesselburg. Njegovo mišljenje dijele i stručnjaci, držeći kako bi za koncentriranu akciju u cilju poboljšanja komparativnih rezultata u njemačkom školstvu trebalo više od pet godina. Prosječni rezultati njemačkih učenika studiji jasan su znak da u njemačkom školstvu štošta treba mijenjati. Rasprava bi, međutim, mogla biti dobar putokaz i onima koji upravo provode ili se spremaju provesti reformu školstva. Izgube li, kao i Njemačka, priključak s međunarodnim rasprava o odgoju i obrazovanju, veliki su izgledi da reformirajući školstvo od škola i učenika ne dobiju ono što su očekivali. (Hina) jb il

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙