ZAGREB, 8. veljače (Hina) - Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) odbacila je danas optužbe da su poslodavci glavni krivci za kašnjenje plaća jer griješe pri ispunjavanju R-S obrazaca ili su čak iskoristili uvođenje obrasca za namjerno
otezanje s isplatom plaća.
ZAGREB, 8. veljače (Hina) - Hrvatska udruga poslodavaca (HUP)
odbacila je danas optužbe da su poslodavci glavni krivci za
kašnjenje plaća jer griješe pri ispunjavanju R-S obrazaca ili su
čak iskoristili uvođenje obrasca za namjerno otezanje s isplatom
plaća.#L#
Za kašnjenje plaća kriva je prije svega nedovoljna pripremljenost
Središnjeg registra osiguranika (Regos), Financijske agencije i
drugih nadležnih institucija, te nepotrebno kompliciranje
procedure, tvrdi HUP.
HUP u priopćenju odbacuje tvrdnju Regosa kako je bilo dovoljno
vremena da se napravi R-S obrazac. Tko je u Regosu procijenio
potrebno vrijeme da se u standardnu aplikaciju plaća ugrade sve
izmjene i svi podaci potrebni za prikaz na obrascu, pita HUP.
Osobe koje preuzimaju R-S obrazac na šalterima Regosa nisu bile
dovoljno stručne ili informirane, tako da često nisu znale
interpretirati pogreške koje poslodavci nisu mogli otkloniti jer
nisu znali njihov uzrok.
R-S obrazac odbija se nailaskom na prvu pogrešku umjesto da se
prilikom kontrole obrasca ispišu sve pogreške. Tako se dešavalo da
su nekim poslodavcima odbijani obrasci nekoliko dana za redom iako
su sve pogreške mogle biti otklonjene prvog dana.
Obrasci su odbijani zbog pogrešaka u zaokruživanju, a Regos nigdje
nije objavio koje algoritme koristi za provjere.
Iako Regos tvrdi da su bili poznati svi elementi za popunjavanje
obrazaca, HUP ističe kako nisu bili jasno definirani razlika između
isplate akontacije i prvog dijela plaće, izrada svih vrsta
korekcija iz prethodnih mjeseci, te krajnji rok do kojeg poslodavac
može zaprimiti obavijest od zaposlenika da se prijavio u drugi
stup.
Rečeno je da se na R-S obrascu u kolone III. i IV. upisuju
informacije o osnovnom zdravstvenom osiguranju, a u njima treba
prikazati i dodatno zdravstveno osiguranje.
Osim toga, zaposlenima koji su cijeli mjesec na bolovanju nije
moguće u redovnom obračunu plaća isplatiti nikakvo primanje, već za
to treba raditi poseban obračun, što povećava troškove
poslodavaca.
U Regosu su rekli da se datoteka može testirati, no testiranje se
obavlja samo u poslovnici u Vukovarskoj ulici, a rezultati se
čekaju jedan dan. Ako se željelo omogućiti poslodavcima da što
prije provjere datoteke i isplate plaće zašto nije organizirano
testiranje u svim poslovnicama i zašto program za testiranje nije
dostupan preko Interneta?
Na kraju, Regos je od HUP-a zatražio pomoć u informiranju članstva o
pravilnom popunjavanju obrasca tek 4. veljače, ističe se u
priopćenju.
(Hina) pp/md md