ZAGREB, 5. veljače (Hina) - Poticaji u poljoprivredi nisu postigli svoju svrhu - povećanje proizvodnje i smanjenja cijene, a zbog izostanka takvog efekta proizlazi da se poticajima uzalud rasipa novac, ocijenio je Stipan Bilić,
ravnatelj Udruge poljoprivrede, prehrambene industrije i šumarstva i Udruge trgovine, u sklopu Hrvatske udruge poslodavaca (HUP).
ZAGREB, 5. veljače (Hina) - Poticaji u poljoprivredi nisu postigli
svoju svrhu - povećanje proizvodnje i smanjenja cijene, a zbog
izostanka takvog efekta proizlazi da se poticajima uzalud rasipa
novac, ocijenio je Stipan Bilić, ravnatelj Udruge poljoprivrede,
prehrambene industrije i šumarstva i Udruge trgovine, u sklopu
Hrvatske udruge poslodavaca (HUP).#L#
HUP je na konferenciji za novinare iznio danas prioritete svoga
djelovanja u sektorima poljoprivrede, trgovine i informatike, a uz
Bilića, o tomu je govorio i predsjednik Predsjedništva Udruge
informacijske i komunikacijske djelatnosti Ante Mandić. On je na
čelu najmlađe granske udruge u HUP-u, koju je početkom prosinca
prošle godine osnovalo 50-ak vodećih informatičkih tvrtki u
Hrvatskoj.
Kao prioritete u radu Udruge poljoprivrede Bilić je naveo
aktivnosti na reformi zemljišne politike, sustava poticaja i
politike cijena. U sektoru trgovine ocijenio je da treba donijeti
strategiju razvoja te grane i snažnije je povezati s hrvatskim
industrijskim poduzećima.
Poljoprivreda u Hrvatskoj, smatra Bilić, nerazvijena i nitko njom
nije zadovoljan. Dodao je da je Hrvatska prije 90. izvozila
poljoprivrednih proizvoda vrijednih oko 350 milijuna američkih
dolara i na temelju toga u vanjskoj trgovini, kada se oduzme uvoz,
ostvarivala suficit oko 120 milijuna dolara, a danas ostvaruje
veliki deficit.
Iznio je podatak da u Hrvatskoj ima oko 530 tisuća seoskih
domaćinstava s imanjima oko 2,7 hektara, dok je u Europi 59 posto
poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu imanja većih od 50 hektara.
Bilić rješenje stoga vidi u okrupnjavanju temeljnog
poljoprivrednog imanja i kvalitetnije i jeftinije proizvodnje.
Tvrtke iz informatičke i komunikacijske djelatnosti dosad su u
javnosti bile više zastupljene strukovno, a manje poslovno, rekao
je Mandić. Dodao je da kroz HUP žele afirmirati poslovni aspekt
informatičke djelatnosti, koja bi i u Hrvatskoj trebala postati
industrijska grana, kako je to u razvijenom svijetu, u kojoj se
obrće najviše novaca.
Iznio je i da je, po nekim procjenama, hrvatsko informatičko
tržište vrijedno oko 350 milijuna američkih dolara, te da u 1.700
informatičkih tvrtki u Hrvatskoj radi između sedam i osam tisuća
zaposlenika.
(Hina) nz db