ZAGREB/BOSTON, 16. siječnja (Hina) - Najnovije istraživanje američkih i švicarskih znanstvenika sa sveučilišta Northeastern i Zuerich pokazuje da i muškarci i žene stvaraju hijerarhije, ali se ponašaju drukčije kad pri ulasku u novu
skupinu dok pokušavaju razumjeti odnose unutar nje.
ZAGREB/BOSTON, 16. siječnja (Hina) - Najnovije istraživanje
američkih i švicarskih znanstvenika sa sveučilišta Northeastern i
Zuerich pokazuje da i muškarci i žene stvaraju hijerarhije, ali se
ponašaju drukčije kad pri ulasku u novu skupinu dok pokušavaju
razumjeti odnose unutar nje. #L#
Istraživanje, koje je predvodila psihologinja Marianne Schmid
Mast, pridonijet će razumijevanju načina na koji se žene na visokim
položajima odnose prema svojim kolegama i zaposlenicima, ističe se
u priopćenju Američkoga društva za promicanje znanosti.
Ovo je prvo istraživanje o ženama u strukturama moći.
"Hijerarhijske strukture žena u idućih nekoliko godina postat će
važno područje jer će sve više žena imati visok status i položaj na
poslu", kazala je Marianne Schmid Mast. "Mnogi vjeruju da žene koje
se bave zanimanjima u kojima dominiraju muškarci, profesionalno
gube zbog svojeg odnosa prema hijerarhiji te da se zato često ne
uspinju do najviših položaja."
Međutim, ovo je istraživanje pokazalo da i žene grade hijerarhije,
ali način na koji određuju položaje unutar te hijerarhije drukčiji
je od načina na koji to rade muškarci. U društvu, na poslovnom
sastanku ili proslavi, žene sklapaju poznanstva mnogo objektivnije
nego muškarci, koji obično pokušavaju dominirati. Žene moć
skupljaju polako i pažljivo, ali stvaraju jednaka hijerarhijska i
moćna savezništva kao muškarci.
Ipak, među njima postoji velika razlika. U prvih nekoliko minuta
komunikacije sa strancem, neki će muškarci odmah preuzeti vodstvo
dok će drugi samo sudjelovati u razgovoru. No, u skupinama u kojima
su samo žene postoji demokratičniji stil interakcije, a žene
počinju stvarati hijerarhiju tek nakon određenog vremena.
"Žene obično stvaraju hijerarhiju tek kad malo bolje upoznaju
članove nove skupine ljudi", kazala je Marianne Schmid Mast. "U
poslovnoj situaciji, žena će najprije razgovarati i upoznati
članove skupine, a tek onda podijeliti radne zadatke, dok će
muškarac to učiniti odmah."
Tijekom istraživanja, Marianne Schmid Mast pozvala je odvojene
skupine muškaraca i žena (po 58 muškaraca i žena) na 45-minutnu
raspravu koja je ponovljena nakon tjedan dana. Svi su sudionici
bili roditelji, a rasprava se vodila o djeci. Obje su rasprave
snimljene video kamerom radi analize ponašanja pojedinih članova
grupe.
(Hina) jšk dgk