FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IT-12.I. AVVENIRE- KRŠĆANSTVO I EUROPA

IT-FR-vjera-integracije-Politika IT-12.I. AVVENIRE- KRŠĆANSTVO I EUROPA ITALIJAAVVENIRE12. I. 2002.Slabost novih Jakobinaca"Sada na posao, kažu europeisti koji nisu skeptici ni zanesenjaci. Na posao kako bi se Europi dala organizacija i organizacija nadahnuta idejama. Jučer je o tome raspravljao u Rimu predsjednik Giscard D'Estaign.Ideje u Europi, kao i sve ideje ovoga svijeta, imaju korijene a korijeni naroda nisu nebitni, posebice radi njihove životne funkcije. Poželjno je, dakle, da se u europskoj ustavotvornoj skupštini, nazvanoj Konvent, spomene i kršćansko obilježje, koje je postojalo, a postoji i danas, makar i u pluralističkom okviru. Nije to radi ponovnog potraživanja hegemonije, već je to jednostavna istina. A da se ne radi o pravljenju hegemonije-monopola shvaća se po isticanju da Europa ima i klasični korijen, grčko-latinski, a u novije doba i prosvjetiteljski korijen, liberalno-demokratski.Teškoća u izricanju istine o europskoj civilizaciji je u tome što je kršćanstvo i vjera, ne samo kultura. No nije li možda prosvjetiteljstvo 'vjerska stranka', i ne postoji li duhovna
ITALIJA AVVENIRE 12. I. 2002. Slabost novih Jakobinaca "Sada na posao, kažu europeisti koji nisu skeptici ni zanesenjaci. Na posao kako bi se Europi dala organizacija i organizacija nadahnuta idejama. Jučer je o tome raspravljao u Rimu predsjednik Giscard D'Estaign. Ideje u Europi, kao i sve ideje ovoga svijeta, imaju korijene a korijeni naroda nisu nebitni, posebice radi njihove životne funkcije. Poželjno je, dakle, da se u europskoj ustavotvornoj skupštini, nazvanoj Konvent, spomene i kršćansko obilježje, koje je postojalo, a postoji i danas, makar i u pluralističkom okviru. Nije to radi ponovnog potraživanja hegemonije, već je to jednostavna istina. A da se ne radi o pravljenju hegemonije- monopola shvaća se po isticanju da Europa ima i klasični korijen, grčko-latinski, a u novije doba i prosvjetiteljski korijen, liberalno-demokratski. Teškoća u izricanju istine o europskoj civilizaciji je u tome što je kršćanstvo i vjera, ne samo kultura. No nije li možda prosvjetiteljstvo 'vjerska stranka', i ne postoji li duhovna privrženost, ne samo eruditska, Ateni i Rimu? (...) Europska ustavotvorna skupština nije dakle pozvana klerikalizirati naš kontinent, već naprosto kazati ono što su muškarci i žene u prošlosti shvatili, radi toga trpjeli, jačali, učvršćivali putem ideja i vjere u ideje. (...) Znamo da je ta poteškoća u uvođenju ove povijesne istine u ustavotvornu skupštinu došla od Francuske, zemlje koja još uvijek oscilira između pragmatizma svoje nacionalne hegemonije i starog jakobinizma, od kuda proizlazi to suženo shvaćanje laicizma koji nije obzor svega što postoji, već ideološko odvajanje vjerskog od povijesnog. Jakobinizam je zapravo star", piše Vittorio Morero.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙