ZAGREB, 9. siječnja (Hina) - Školske godine 2004./2005. mogli bi se upisati i prvi učenici u devetogodišnju osnovnu školu što je i glavna novina koju predviđa "Okvirni nacionalni program promjena sustava odgoja i obrazovanja u
Republici Hrvatskoj", rekao je danas ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar.
ZAGREB, 9. siječnja (Hina) - Školske godine 2004./2005. mogli bi se
upisati i prvi učenici u devetogodišnju osnovnu školu što je i
glavna novina koju predviđa "Okvirni nacionalni program promjena
sustava odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj", rekao je danas
ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar.#L#
Strugar smatra da taj okvirni program treba uskladiti u cjelini jer
je to kapitalni koncept koji će obilježiti naredno vrijeme.
U Ministarstvu prosvjete i športa danas se održava sjednica
Prosvjetnoga vijeća na kojoj se raspravlja o spomenutomu programu,
a u stanci sjednice novinare su, o dosad učinjenomu na njegovoj
izradi, izvijestili ministar Strugar i predsjednik Prosvjetnoga
vijeća Hrvoje Vrgoč.
Po Strugarovim riječima, program se temelji na načelima pedagogije
uspjeha za sve i cijeloživotnoga obrazovanja, na što se Hrvatska
obvezala i potpisivanjem nekoliko međunarodnih dokumenata.
I dok bi devetogodišnju osnovnu školu prvi učenici trebali upisati
2004., Strugar je napomenuo kako program predviđa da se u dogledno
vrijeme uvede i deseti razred osnovne škole, da bi se time omogućilo
da svako dijete u Hrvatskoj stekne osnovno obrazovanje što bi pak
značilo i postizanje više razine obrazovanje te uspješnije
uključivanje Hrvatske u "Europu znanja".
Program će u cijelosti biti predstavljen javnosti nakon 20.
siječanja, kad će se završiti postupak usklađivanja dokumenta,
koji će biti upućen hrvatskoj Vladi.
Osim napomene da je taj okvirni program rezultat timskoga rada i
napora 64 znanstvenika i stručnjaka, predsjednik Prosvjetnoga
vijeća Hrvoje Vrgoč je rekao da je to i jedini dokument koji je u
posljednjih 10-20 godina prošao javnu raspravu.
Tijekom jednogodišnje rasprave, početni radni materijal je
prerastao u nešto potpuno novo jer su u program unijete primjedbe
iskazane u raspravi, istaknuo je Vrgoč.
Nakon usklađivanja programa slijedit će niz izvedbenih dokumenata
koji će pak, dodao je Vrgoč, biti polazna osnova za provođenje
promjena.
Jedno od novinarskih pitanja odnosilo se i na novčana sredstva koja
će to omogućiti. S tim u vezi, Vrgoč je objasnio da program predlaže
dosadašnju dinamiku izdvajanja sredstava iz Državnoga proračuna,
ali je i istaknuo da to neće biti i jedini izvor financiranja
promjena u odgoju i obrazovanju. Kao primjer naveo je susjednu
Sloveniju u kojoj se promjene u sustavu odgoja i obrazovanja
provode s oko 50 posto sredstava izvan onih osiguranih iz državne
riznice.
Ministar Strugar napomenuo je pak da se će o tomu razgovarati i
sutra na sastanku s predstavnicima Svjetske banke.
Na novinarsko upit može li sadašnja razina obrazovanja i stručnosti
učitelja biti jamac kvalitetne provedbe promjena u sustavu odgoja i
obrazovanja, Strugar je podsjetio da se nadležno ministarstvo
zauzima i za visoko obrazovanje odgajatelja, odnosno za
sveučilišne studije za sve koji rade u sustavu odgoja i
obrazovanja.
(Hina) ip mc