FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL "STRATEGIJA ODGOJA I OBRAZOVANJA" POSVEĆEN VISOKOM ŠKOLSTVU

ZAGREB, 12. prosinca (Hina) - Nužnost povećanja učinkovitosti hrvatskih visokoškolskih studija i njihovo uklapanje u europske visokoškolske sustave i standarde zaključci su današnjeg okruglog stola na temu "Strategija odgoja i obrazovanja" Ministarstva znanosti i tehnologije, posebno posvećenom visokoškolskom obrazovanju.
ZAGREB, 12. prosinca (Hina) - Nužnost povećanja učinkovitosti hrvatskih visokoškolskih studija i njihovo uklapanje u europske visokoškolske sustave i standarde zaključci su današnjeg okruglog stola na temu "Strategija odgoja i obrazovanja" Ministarstva znanosti i tehnologije, posebno posvećenom visokoškolskom obrazovanju.#L# Strategijski dokument "Odgoj i obrazovanje", kao jedan od 19 dokumenata koji će biti obuhvaćeni u Vladinoj Strategiji razvitka Republike Hrvatske "Hrvatska u 21. stoljeću", predstavlja osnovu za vođenje suvremene prosvjetne politike i reformiranja obrazovnih sustava. Član radne skupine za izradu studije Gvozden Flego je kao veliki problem hrvatskog visokoškolskog sustava naveo njegovu neujednačenost s europskim standardima. Također, dodao je, problem je i neučinkovitost studiranja u Hrvatskoj, iznijevši podatak da na hrvatskim sveučilištima u roku diplomira tek 13 posto studenata, a svega nešto više od 20 posto njih diplomira, studirajući u prosjeku sedam godina. Flego je istaknuo da udio visokoobrazovanih ljudi u stanovništvu Hrvatske iznosi 11 posto, dok je europski prosjek 19 posto, ocijenivši nužnim poduzimanje značajnih napora da se taj nedostatak nadoknadi. Pritom je napomenuo da znanstvena osposobljenost hrvatskih sveučilišnih nastavnika također znatno zaostaje za europskim prosjecima, čemu, kako tvrdi, pridonosi i niska razina financiranja znanstvenih istraživanja i ulaganja u znanost uopće. Kao razlog zaostajanja za europskim standardima Flego je naveo i opterećenost našeg dodiplomskog studija, te neučinkovitost postdiplomskog studija, tijekom kojeg se, kako je rekao, studenti nedovoljno stručno osposobljavaju za daljnji rad. Moguće rješenje Flego vidi u podjeli studija, odnosno da prve tri godine budu posvećene stjecanju elementarnog znanja, iduće tri za specijalizaciju, a zadnje tri godine kao postdiplomski studij. Ministar znanosti i tehnologije Hrvoje Kraljević istaknuo je veliku važnost studije za poboljšanje hrvatskog obrazovnog sustava, te izvijestio da će konačni tekst studije uskoro biti upućen na razmatranje Vladi. Na okruglom stolu, koji je okupio nekoliko rektora i dekana nekih hrvatskih sveučilišta i visokih učilišta, posebno je naglašeno da učinci visokog obrazovanja pridonose razvoju demokracije, kulture i osobnom razvoju građana, te na taj način i na sve glavne komponente nacionalnog razvoja. (Hina) tr az

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙