ZAGREB, 17. prosinca (Hina) - Izradba "Okvirnoga nacionalnog programa promjena sustava odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj", na kojemu su godinu dana radila 64 stručjaka - člana sedam povjerenstava Prosvjetnog vijeća zajedno s
ministrom prosvjete i športa i njegovim zamjenikom, nalazi se u završnoj fazi.
ZAGREB, 17. prosinca (Hina) - Izradba "Okvirnoga nacionalnog
programa promjena sustava odgoja i obrazovanja u Republici
Hrvatskoj", na kojemu su godinu dana radila 64 stručjaka - člana
sedam povjerenstava Prosvjetnog vijeća zajedno s ministrom
prosvjete i športa i njegovim zamjenikom, nalazi se u završnoj
fazi.#L#
"Nakon što ga je redakcija od 11 stručnjaka-znanstvenika
objedinila predan je na recenziju", izjavio je danas predsjednik
Prosvjetnoga vijeća Ministarstva prosvjete i športa Hrvoje Vrgoč,
dodavši kako će, kada recenzija bude gotova, materijal razmotriti
Prosvjetno vijeće i nakon što ga prihvati dostaviti ga ministru,
koji će ga prezentirati hrvatskoj Vladi.
"Očekujemo da će Vlada ubrzo nakon Nove godine staviti Okvirni
nacionalni program promjena sustava odgoja i obrazovanja na dnevni
red", izjavio je Vrgoč, dodavši da se nakon njegova prihvaćanja
otvaraju znatni poslovi, izradba nastavnih planova i programa,
izradba novih zakona - predškolskog odgoja, osnovnog i srednjeg
obrazovanja te financijskoga elaborata.
Okvirni nacionalni program promjena sustava i obrazovanja u
Hrvatskoj ima više od 200 kartica. U materijalu je kroz 19 poglavlja
obrađen čitav sustav odgoja i obrazovanja od predškolskoga odgoja,
preko osnovnog i srednjeg do obrazovanja odraslih, visokih
učilišta (učiteljstvo) te upravljanja i rukovođenja. U materijalu
je dana slika stanja, komparacija i prijedlozi.
U osnovnu školu đaci će, sada je to već neprijeporno, kretati sa
šest godina i ona će trajati devet godina - šest godina osnovnog
obrazovanja plus tri godine nižeg srednjeg obrazovanja.
Srednje škole trajat će četiri, tri i pol, odnosno tri godine.
Vrgoč ističe kako se nova "reforma" neće moći nazvati ni po kome te
da on osobno izbjegava nazivati je bilo čijim imenom, jer su u
njezinoj izradbi korištena sva moguća domaća i inozemna iskustva,
posebno europskih zemalja.
Donošenje nacionalnog programa odgoja i obrazovanja, nakon deset
godina Vrgoč smatra izuzetno značajnim i radi inozemne potpore,
koja se može očekivati jedino kad se ima jedan takav nacionalni
dokument.
(Hina) mc