ZAGREB, 17. prosinca 2003. (Hina) - Stvaranje i korištenje poslovne inteligencije, odnosno novog znanja otkrivenog iz rutinski prikupljenih poslovnih podataka, u svijetu pa i u Hrvatskoj predstavlja sve veći izazov u poslovanju
kompanija koje teže ostvarivanju konkurentske prednosti i tržišnog vodstva, osnovna je poruka knjige "Poslovna inteligencija", autora redovnog profesora Ekonomskog fakulteta Željka Paniana i voditelja analize i istraživanja tržišta u Raiffeisenbank Austria (RBA) Gorana Klepca.
ZAGREB, 17. prosinca 2003. (Hina) - Stvaranje i korištenje poslovne
inteligencije, odnosno novog znanja otkrivenog iz rutinski
prikupljenih poslovnih podataka, u svijetu pa i u Hrvatskoj
predstavlja sve veći izazov u poslovanju kompanija koje teže
ostvarivanju konkurentske prednosti i tržišnog vodstva, osnovna je
poruka knjige "Poslovna inteligencija", autora redovnog profesora
Ekonomskog fakulteta Željka Paniana i voditelja analize i istraživanja
tržišta u Raiffeisenbank Austria (RBA) Gorana Klepca.#L#
Autori knjige, koja je danas predstavljena na zagrebačkom Ekonomskom
fakultetu, naglašavaju kako knjiga kao i primjena poslovne
inteligencije može olakšati i poboljšati poslovanje jer ta
metodologija omogućava prikupljanje, obradu i arhiviranje velike
količine podataka raspršenih u nekoj tvrtki. Temeljem toga, dodali su,
tvrtke mogu dobiti nova saznanja i ideje za poslovanje.
Uvjet za uspješno stvaranje poslovne inteligencije je, kako su
kazali, korištenje informacijske i internetske tehnologije uz upotrebu
određenih računskih metoda i softverskih alata. To je, istaknuo je
Klepac, i svojevrsno "rudarenje" podataka, što je zapravo i osnovna
metoda poslovne inteligencije.
Panian je pak kazao da se fenomen poslovne inteligencije može
razmatrati s dva stajališta - makro i mikro, pri čemu se
makrostajalište najčešće poistovjećuje sa industrijskom i drugom
špijunažom velikih sustava. Takvu usporedbu Panian ne drži baš
uspješnom, jer je pojam poslovne inteligencije puno slojevitiji. Stoga
su u knjizi veću pažnju posvetili mikrostajalištu odnosno otkrivanju
prikrivenih znanja iz poslovnih podataka neke organizacije ili
tvrtke.
Knjiga ima 500 stranica, a podijeljena je u tri tematske cjeline -
općenito o fenomenu poslovne inteligencije, izvođenju znanja iz
podataka te prikazu odabrane primjene, kompleksnijih primjera i
poslovnih slučajeva. Posebno su obrađene pojedine djelatnosti, poput
farmaceutske industrije, bankarstva, osiguranja, maloprodaje i
logistike. Tu su i primjeri iz prakse svjetski poznatih internet i
'klasičnih' kompanija (primjerice Amazon.com i FedEx Express).
Izdavač knjige "Poslovna inteligencija" je zagrebačka tvrtka
Masmedia, čiji je direktor Stjepan Andrašić kazao da je naklada knjige
tisuću primjeraka, a izdavanje knjige pomogli su zagrebačke
informatičke tvrtka Gisdata i Scan, Raiffeisenbnak te Ministarstvo
gospodarstva.
(Hina) tam db