FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREDSTAVLJENA KNJIGA "NOVI SUSTAV ZELENE KARTE OSIGURANJA"

ZAGREB, 17. prosinca 2003. (Hina) - Knjiga "Novi sustav zelene karte osiguranja", autora Marijana Ćurkovića i Ante Luija, rezultat je nastojanja da se bude u tijeku s promjenama u međunarodnom sustavu osiguranja od automobilske odgovornosti, istaknuto je na današnjem predstavljanju knjige u Inženjerskom birou koji je i nakladnik knjige.
ancije-Financijsko-poslovne usluge-Osiguranje ZAGREB, 17. prosinca 2003. (Hina) - Knjiga "Novi sustav zelene karte osiguranja", autora Marijana Ćurkovića i Ante Luija, rezultat je nastojanja da se bude u tijeku s promjenama u međunarodnom sustavu osiguranja od automobilske odgovornosti, istaknuto je na današnjem predstavljanju knjige u Inženjerskom birou koji je i nakladnik knjige.#L# Knjiga, naime, uz nastanak i povijesni pregled sustava zelene karte, iscrpno obrađuje sadržaj novog, tzv. Kretskog sporazuma koji je stupio na snagu 1. srpnja ove godine. Kretski sporazum, objašnjava Ćurković, u sebi integrira dva podsustava - zelene karte i registarskih oznaka (nije potreban nikakav dokaz za osiguranje, već je dovoljna registarska tablica). Ističe da je Kretski sporazum nametnuo nove obveze članicama i pooštrio disciplinu u izvršavanju obveza iz međunarodne štete. Temeljno je pravilo da se financijske obveze moraju izvršiti u vrlo kratkim rokovima - regresni se zahtjev mora isplatiti u roku 60 dana od dana podnošenja zahtjeva. Ako se ta obveza ne izvrši u roku plaća se zatezna kamata (12 posto godišnje), a ako obvezu u roku ne plati osiguravatelj tu obvezu onda mora izvršiti nacionalni ured za osiguranje, objasnio je Ćurković. Posebna pozornost u knjizi posvećuje se i zaštiti potrošača, odnosno zaštiti žrtava u sustavu zelene karte osiguranja. Europa veliku pozornost posvećuje zaštiti potrošača, te je 2000. donijela i IV. smjernice. Te smjernice nameću rigorozne obveze plaćanja štete, mogućnost da građani u svojoj zemlji naplate štete iz inozemstva, nameću obvezu uspostave informacijskog centra, te obvezu da osiguravatelji imaju svoje predstavnike u inozemstvu za rješavanje šteta, kazao je Ćurković. Recenzent knjige Hrvoje Momčinović ističe da su autori na jasan, pregledan i lako razumljiv način objasnili brojna pravna pitanja koja se javljaju u praksi ostvarivanja prava temeljenih na sustavu "zelene karte". Naglašava de će knjiga stoga biti od posebne koristi praktičarima: djelatnicima osiguravatelja, odvjetnicima, sucima i pravnicima u gospodarstvu. (Hina) bn ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙