FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZAZIVAJU LI VIDEO IGRE OVISNOST?

UTRECHT, 9. studenoga (Hina/Reuters) - Fanatične igrače računalnih video igara ne bismo smjeli nazivati ovisnicima, iako mnogi među njima sami kažu da su ovisni o tom hobiju koji utječe i na njihov društveni život, rekli su znanstvenici na konferenciji posvećenoj igricama.
UTRECHT, 9. studenoga (Hina/Reuters) - Fanatične igrače računalnih video igara ne bismo smjeli nazivati ovisnicima, iako mnogi među njima sami kažu da su ovisni o tom hobiju koji utječe i na njihov društveni život, rekli su znanstvenici na konferenciji posvećenoj igricama. #L# Na temelju nekih dokaza moglo bi se zaključiti da video igre stimuliraju ista područja u mozgu kao alkohol i droge, ali za razliku od tvari koje stvaraju ovisnost, za ovo ponašanje ne postoji lijek, moglo se čuti na prvoj multidisciplinarnoj konferenciji o igrama održanoj u Utrechtu na kojoj su se okupili brojni psiholozi i sociolozi. Interes znanstvenika za tu temu jasan je zbog toga što industrija računalnih igara vrijedi nekoliko milijardi dolara, a posebno je porastao posljednjih godina otkako su u nekoliko zemalja nakon igranja nasilnih računalnih igara tinejdžeri počinili samoubojstva ili ubojstva. Zato su i vlade nekoliko država pojačale pritisak na proizvođače da na takve proizvode stave oznaku štetnosti po zdravlje. I mnogi igrači sebe nazivaju ovisnicima, kaže Stephen Kline, profesor psihologije i stručnjak za analizu medija na Sveučilištu Simon Fraser. Njegovo istraživanje, provedeno na nekoliko stotina igrača on-line igara, pokazalo je da polovina igrača "teške kategorije" ima sukobe u obitelji ili propalu ljubavnu vezu zbog ovisnosti o svojem hobiju. Takvi igrači računalne video igre u prosjeku igraju 17 do 26 sati na tjedan, a najteži su slučaj oni koji igraju on-line igrice protiv suigrača i koji na to izgube i najviše vremena. Danas on-line igrice počinju igrati već i djeca u dobi od 10 godina, a roditelji bi morali znati da je riječ o mnogo drukčijoj igri od stripova. Prof. Kline, naime, misli da nasilna iskustva iz igre lako mogu prijeći i u stvarni život. Drugi znanstvenici misle da su teški ovisnici o tim igricama zapravo društvene osobe, a ne patološki usamljenici. Prof. Holi Lin s Tajvanskoga državnog sveučilišta otkrio je da su mnogi igrači on- line igrica članovi tzv. klanova, a oni i u stvarnome životu imaju određene veze sa suigračima. (Hina) rug dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙