UTRECHT, 9. studenoga (Hina/Reuters) - Fanatične igrače računalnih video igara ne bismo smjeli nazivati ovisnicima, iako mnogi među njima sami kažu da su ovisni o tom hobiju koji utječe i na njihov društveni život, rekli su
znanstvenici na konferenciji posvećenoj igricama.
UTRECHT, 9. studenoga (Hina/Reuters) - Fanatične igrače računalnih
video igara ne bismo smjeli nazivati ovisnicima, iako mnogi među
njima sami kažu da su ovisni o tom hobiju koji utječe i na njihov
društveni život, rekli su znanstvenici na konferenciji posvećenoj
igricama. #L#
Na temelju nekih dokaza moglo bi se zaključiti da video igre
stimuliraju ista područja u mozgu kao alkohol i droge, ali za
razliku od tvari koje stvaraju ovisnost, za ovo ponašanje ne
postoji lijek, moglo se čuti na prvoj multidisciplinarnoj
konferenciji o igrama održanoj u Utrechtu na kojoj su se okupili
brojni psiholozi i sociolozi.
Interes znanstvenika za tu temu jasan je zbog toga što industrija
računalnih igara vrijedi nekoliko milijardi dolara, a posebno je
porastao posljednjih godina otkako su u nekoliko zemalja nakon
igranja nasilnih računalnih igara tinejdžeri počinili
samoubojstva ili ubojstva. Zato su i vlade nekoliko država pojačale
pritisak na proizvođače da na takve proizvode stave oznaku
štetnosti po zdravlje.
I mnogi igrači sebe nazivaju ovisnicima, kaže Stephen Kline,
profesor psihologije i stručnjak za analizu medija na Sveučilištu
Simon Fraser. Njegovo istraživanje, provedeno na nekoliko stotina
igrača on-line igara, pokazalo je da polovina igrača "teške
kategorije" ima sukobe u obitelji ili propalu ljubavnu vezu zbog
ovisnosti o svojem hobiju.
Takvi igrači računalne video igre u prosjeku igraju 17 do 26 sati na
tjedan, a najteži su slučaj oni koji igraju on-line igrice protiv
suigrača i koji na to izgube i najviše vremena.
Danas on-line igrice počinju igrati već i djeca u dobi od 10 godina,
a roditelji bi morali znati da je riječ o mnogo drukčijoj igri od
stripova. Prof. Kline, naime, misli da nasilna iskustva iz igre
lako mogu prijeći i u stvarni život.
Drugi znanstvenici misle da su teški ovisnici o tim igricama
zapravo društvene osobe, a ne patološki usamljenici. Prof. Holi Lin
s Tajvanskoga državnog sveučilišta otkrio je da su mnogi igrači on-
line igrica članovi tzv. klanova, a oni i u stvarnome životu imaju
određene veze sa suigračima.
(Hina) rug dgk