ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza još je u rujnu ove godine u konačnom prijedlogu izmjena i dopuna Pomorskog zakonika ugradilo europske propise o ubrzanom isključivanju tankera bez dvostruke oplate
iz prometa.
ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i
veza još je u rujnu ove godine u konačnom prijedlogu izmjena i
dopuna Pomorskog zakonika ugradilo europske propise o ubrzanom
isključivanju tankera bez dvostruke oplate iz prometa.#L#
Ističe se to u reagiranju ministra pomorstva, prometa i veza
Rolanda Žuvanića na jučerašnje priopćenje ministra zaštite okoliša
i prostornog uređenja Ivo Banac da je dopisom Ministarstvu
pomorstva, prometa i veza predložio da uskladi hrvatske propise o
tankerskom prometu sa najnovijim propisima Europske unije.
Žuvanić napominje da ga "stoga začuđuje što mu ministar zaštite
okoliša i prostornog uređenja Ivo Banac mjesec dana kasnije to
navodno predlaže (navodno jer takav dopis do danas nije stigao u
Ministarstvo pomorstva, prometa i veza)". Ministra Žuvanića, kako
navodi, "još više čudi da ministar Banac s ministrima komunicira
putem medija umjesto da je svoje prijedloge iznio na koordinacijama
ili sjednicama Vlade".
Nova pravila za isključivanje tankera bez dvostruke oplate na
prijedlog ovog Ministarstva hrvatska je Vlada uputila Hrvatskom
saboru na donošenje 25. rujna ove godine, pa je stoga "nejasno kako
ministar Banac kao član Vlade za to ne zna", navodi Žuvanić.
Kako o tom propisu Sabor nije stigao raspravljati prije svog
raspuštanja, to će Ministarstvo ne čekajući da novi saziv
parlamenta donese izmjene i dopune Pomorskog zakonika uputiti
Vladi na donošenje uredbu u koju će ugraditi europski propis o
postupnom isključenju iz plovidbe tankera bez dvostruke oplate.
Donošenjem te uredbe, pojašnjava Žuvanić, zabranit će se
uplovljavanje u hrvatske luke i sidrišta tankerima s jednostrukom
oplatom, neovisno o njihovoj zastavi i godinama starosti, koji
prevoze teške frakcije ulja (sirovo i teško ulje, bitumen tj. zemna
smola ili asfalt i katran te njihove emulzije).
Također, jednako kao što je to predvidjela i Europska unija,
predviđeno je postupno isključenje iz plovidbe tankera bez
dvostruke oplate do 2010. godine.
Svim tankerima kategorije 2 i 3 (tankeri za ulje nosivosti od 5.000
do 20.000 dwt) starijima od 15 godina zabranit će se uplovljavanje u
hrvatske luke iza 2005. godine, osim ako ne udovolje međunarodnim
standardima definiranog pregleda strukture trupa. U tom slučaju
krajnji rok za isključenje svih takvih tankera je 2015. godina,
navode iz Ministarstva pomorstva, prometa i veza.
(Hina) pp ds