ZAGREB, 28. listopada (Hina) - Ministar zaštite okoliša i prostornog uređenja Ivo Banac predložio je Ministarstvu pomorstva, prometa i veza da uskladi hrvatske propise o tankerskom prometu sa najnovijim propisima Europske unije po
kojima je tankerima s jednostrukom oplatom koji prevoze tešku naftu zabranjena plovidba u vodama članicama EU.
ZAGREB, 28. listopada (Hina) - Ministar zaštite okoliša i
prostornog uređenja Ivo Banac predložio je Ministarstvu pomorstva,
prometa i veza da uskladi hrvatske propise o tankerskom prometu sa
najnovijim propisima Europske unije po kojima je tankerima s
jednostrukom oplatom koji prevoze tešku naftu zabranjena plovidba
u vodama članicama EU.#L#
Dopis sa takvim prijedlogom ministar Banac uputio je ministru
pomorstva, prometa i veza Rolandu Žuvaniću 23. listopada,
priopćeno je danas iz Ministarstva zaštite okoliša i prostornog
uređenja.
Prema informacijama Međunarodnog udruženja vlasnika tankera
INTERTANKO, koje prenosi Ministarstvo, 21. listopada ove godine
stupili su na snagu novi propisi o plovidbi tankera s jednostrukom
oplatom u vodama EU. Prema njima, od tog je dana svim tankerima s
jednostrukom oplatom koji prevoze tešku naftu zabranjeno
uplovljavanje, isplovljivanje, sidrenje i vezivanje uz obalne
objekte u vodama članica EU.
Prema prijedlogu propisa hrvatske radne grupe o balastnim vodama,
"u hrvatskim lukama Jadrana dozvoljava se uplovljavanje tankera s
jednostrukom oplatom koji prevoze tešku naftu i teška goriva ako su
mlađi od 15 godina", što je u direktnoj opreci s prethodno
spomenutim propisima, upozorava se u dopisu ministra Banca.
Također napominje da se europski propisi odnose i na starost
tankera s jednostrukom oplatom koji će moći uplovljavati u EU, te su
ona za kategoriju I tankera (tankeri za prijevoz sirove nafte
nosivosti više od 20.000 tona i kemikal-tankeri s više od 30.000
tona nosivosti) propisuje na 23 godine, što znači da tankeri I
kategorije stariji od 23 godine neće moći uplovljavati u luke u EU.
Tankeri kategorije II i III stariji od 28 godina neće moći
uplovljavati u luke EU, a nad tankerima mlađim od 28 godina će se
morati provoditi pojačani nadzor.
S obzirom da postoji velika realna opasnost da bi svi navedeni
tankeri kojima je zabranjeno uplovljavanje u luke EU mogli
uplovljavati u Jadran, vrlo je važno da Hrvatska također donese ove
propise, ističe Banac.
(Hina) pp/rub ds