MANCHESTER, 17. rujna (Hina/Reuters) - Ako vam matematika loše ide, uzrok tome su možda nepravilnosti u mozgu, tvrde znanstvenici.
MANCHESTER, 17. rujna (Hina/Reuters) - Ako vam matematika loše ide,
uzrok tome su možda nepravilnosti u mozgu, tvrde znanstvenici. #L#
Nemogućnost učenja matematike, koja pogađa pet posto stanovništva,
mogu uzrokovati nepravilnosti u području mozga koje je uključeno u
razumijevanje brojeva, izjavio je jedan znanstvenik.
Diskalkulija je poremećaj koji onemogućava stjecanje matematičkih
vještina i ljudi koji su njome pogođeni imaju problema sa
zbrajanjem, oduzimanjem, računanjem napamet i drugim matematičkim
zadacima.
Dr. Stanislas Dehaene iz francuskog instituta za medicinska
istraživanja INSERM koristio se raznim tehnikama ispitivanja mozga
kako bi otkrio sustav kodiranja u mozgu odgovoran za razumijevanje
veličine broja, što je bacilo novo svjetlo na diskalkuliju.
"Mislimo da sada razumijemo kakvo je kodiranje u tom području",
rekao je on na konferenciji Britanske udruge za napredak znanosti.
Istraživanja provedena na životinjama pokazala su da su neuroni u
mozgu povezani s brojevima kao što su tri ili pet, što im, kako kažu
znanstvenici, koristi da utvrde jesu li im mladunci na broju ili u
potrazi za hranom. Dehaene i njegovi kolege otkrili su da sličan
sustav kodiranja postoji kod ljudi.
Londonski sveučilišni profesor Brian Butterworth izjavio je da je
diskalkulija poremećaj koji predstavlja agoniju za djecu.
"Ona njihov život pretvara u muku", istaknuo je. "Želio bih da djeca
kojima je dijagnosticirana diskalkulija ne moraju prolaziti kroz
svakodnevna poniženja na satovima matematike nego da dobiju
posebnu potporu kao što je dobivaju disleksičari".
(Hina) kga dgk