RIJEKA, 8. rujna (Hina) - U brodogradilištu 3. maj u Rijeci danas su počeli pripremni radovi rezanja metala za izgradnju kemijskog tankera, nosivosti 47.300 tona, vrijednoga oko 30 milijuna dolara za naručitelja, Uljanik Plovidbu iz
Pule.
RIJEKA, 8. rujna (Hina) - U brodogradilištu 3. maj u Rijeci danas su
počeli pripremni radovi rezanja metala za izgradnju kemijskog
tankera, nosivosti 47.300 tona, vrijednoga oko 30 milijuna dolara
za naručitelja, Uljanik Plovidbu iz Pule.#L#
Riječ je o prvome od dva tankera istih karakteristika koje će za
Uljanik Plovidbu biti izgrađeni u riječkom brodogradilištu, pri
čemu se isporuka prvog očekuje potkraj 2004, a drugoga tankera u
prvoj polovici 2005.
Tanker je namijenjen za prijevoz kemikalija, nafte i naftnih
prerađevina. Bit će dugačak 182,5 metara, širok 32,2 metra, a visok
17,5 metara. Gaz će mu biti 12,2 metra, a razvijat će brzinu od 14,6
čvorova. Gradit će se pod nadzorom Hrvatskog registra brodova i
Loyd registra, a plovit će pod hrvatskom zastavom.
Brodogradilište 3. maj ugovorilo je izgradnju još tri od ukupno
četiri takva tankera za grčkoga naručitelja.
Po riječima predsjednika Uprave 3. maja Gvozdena Rukavine, slični
se brodovi grade i u drugim hrvatskim brodogradilištima i za njih
postoji veliko zanimanje na tržištu.
Rukavina je kazao da je sklapanje ugovora o gradnji dva broda s
Uljanik Plovidbom potkraj 2002. omogućilo stabilno poslovanje
riječkoga škvera u 2004.
Ukupno u knjizi narudžba 3. maja sada ima sedam brodova koji bi
trebali biti izgrađeni do kraja 2005, a do kraja godine trebala bi
biti dogovorena izgradnja još tri broda.
Direktor Uljanik Plovidbe Dragutin Pavletić naglašava da su rokovi
i kvaliteta izrade koje je ponudilo riječko brodogradilište bili
presudni u izboru graditelja. Uljanik Plovidba je brodarska
kompanija koja je "izrasla" iz brodogradilišta Uljanik, ali sada s
tim poduzećem nije povezana. U posljednjih šest godina ta je tvrtka
financirala izgradnju dva broda za prijevoz rasutih tereta u
brodogradilištu Uljaniku. Pavletić je istaknuo da, kao korisnici
brodova, u Uljanik Plovidbi smatraju da su brodovi najbolji
hrvatski proizvodi. Dodao je će ta tvrtka brodove, bez obzira na
ipak povoljnije cijene na Dalekom istoku, i dalje graditi u
Hrvatskoj.
Odgovarajući na novinarski upit o korištenju državnih jamstava,
Rukavina je kazao da su od ukupno gotovo milijardu kuna državnih
jamstava koje je Vlada odobrila tom brodogradilištu do sada
"povučeni" dugoročni zajam od 45 milijuna dolara za premoštavanje
nelikvidnosti, kratkoročni zajam za proizvodnju od 22 milijuna
dolara te zajmovi za tekuću proizvodnju.
Govoreći o programu restrukturiranja 3. maja, Rukavina je rekao da
je dio restrukturiranja ostvaren. Zajam od oko 16 milijuna eura za
program restrukturiranja i racionalizacije poslovanja to
brodogradilište još nije ostvarilo ali se očekuje do kraja ovoga
mjeseca, kada i veći zahvati u tom smislu, rekao je dodavši da to
uključuje kadrovske i organizacijske promjene koje su u tijeku.
U programu restrukturiranja previđeno da se u roku od oko 3 godine
broj od oko 2200 zaposlenih smanji za oko 150 osoba, pretežito
administrativnog osoblja. Rukavina je istaknuo da je u prošlih 10
godina brodograđevni kadar osiromašen te da stoga problem viškova u
3. maju nije posebno naglašen.
(Hina) hšup db