ŠIBENIK/ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza Roland Žuvanić donijet će propis kojim će se ograničiti starost brodova što uplovljuju u hrvatske luke, najavio je glavni pomorski inspektor kapetan Mario Babić na
današnjem seminaru inspektora pomorske i unutarnje plovidbe u Šibeniku, s napomenom da će to ovih dana učiniti i Europska unija.
ŠIBENIK/ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i
veza Roland Žuvanić donijet će propis kojim će se ograničiti
starost brodova što uplovljuju u hrvatske luke, najavio je glavni
pomorski inspektor kapetan Mario Babić na današnjem seminaru
inspektora pomorske i unutarnje plovidbe u Šibeniku, s napomenom da
će to ovih dana učiniti i Europska unija.#L#
U priopćenju Ministarstva pomorstva, prometa i veza s toga skupa
napominje se da je donošenje takva propisa potaknuto činjenicom da
u europske luke uplovljuju brodovi u prosjeku stari devet godina, a
u hrvatske luke dvostruko stariji.
"U hrvatske luke uplovljuju vrlo stari i nesigurni tankeri",
upozorio je glavni pomorski inspektor Mario Babić, navevši kao
primjer tanker od 46 godina albanskog vlasnika pod zastavom Tonga
koji je ovih dana uplovio u riječku luku.
Dodao je da je u Hrvatski upisnik brodova upisano ukupno 1325
brodova nepovoljne prosječne starosne strukture od 47 godina, ali i
dodao da hrvatski brodovi u međunarodnoj plovidbi zadovoljavaju
starosnom strukturom, a u domaćoj je plovidbi njihova starost
nepovoljna i zato, kako ističe, treba hitno obnoviti domaću flotu.
U hrvatskim su lukama lani od 1200 pregledanih brodova na 40 posto
utvrđeni nedostatci, a za 12 posto je zabranjeno isplovljenje,
naveo je Babić.
Glavni pomorski inspektor je najavio da će, po ovlaštenju iz novih
izmjena i dopuna Pomorskog zakonika, ministar pomorstva odrediti
luku zakloništa u koju bi uplovljavali brodovi u slučaju havarije.
Također je naglasio da u Jadranu nema dovoljna broja tegljača te da,
primjerice, u dubrovačkoj luci nema tegljača premda će, kako je
predviđeno, ove godine u tu luku uploviti oko 400 brodova na kružnim
putovanjima.
Babić je na skupu u Solarisu ocijenio da je u lukama otvorenim za
javni promet stanje dobro, ali da se dubine u lukama te obale ne
održavaju kako bi trebalo i zato drži neprihvatljivim da se
najavljuje gradnja 100 novih lučica, a ne održavaju se luke
izgrađene još u Austro-Ugarskoj.
Na pomorskom dobru stanje pak ocjenjuje lošim i to zbog niske
društvene svijesti vrjednovanja toga kao općeg dobra. Većina
građana želi imati mul i plažu pred kućom, napomenuo je, ali i dodao
da su ipak najčešći uzurpatori pomorskog dobra jedinice lokalne
samouprave, posebice općine. Smatra da na zaštitu pomorskog dobra
nepovoljno djeluje i sporost administracije zbog skupa i
dugotrajna izdavanja dokumentacije i sporost upravnih sudova u
rješavanju žalba. Tako je, napominje, prošle godine srušeno 15
bespravno izgrađenih objekata na pomorskom dobru na državni
trošak, a tek se sad od ulagača sudski naplaćuje trošak njihova
uklanjanja.
Babić je zaključio kako očekuje da će se stanje na pomorskom dobru
popraviti osnivanjem obalne straže i donošenjem novog zakona o
lukama i pomorskom dobru koji će uskoro biti dostavljen u Vladinu
proceduru.
(Hina) bdj/pp dd