FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GRUPACIJA MARINA PRI HGK: POVEĆANJE PROMETA DO 20 POSTO

IČIĆI, 10. travnja (Hina) - Cijene usluga u hrvatskim marinama ove će turističke sezone biti veće za 6 do 25 posto, odnosno u najvećem dijelu oko 15 posto. Istodobno se planira povećanje fizičkog prometa, po pojedinim marinama, od 3 do 20 posto te financijskog prometa za 1,5 do 20 posto, kazao je danas na sjednici Grupacije marina Hrvatske pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Ivan Soža.
IČIĆI, 10. travnja (Hina) - Cijene usluga u hrvatskim marinama ove će turističke sezone biti veće za 6 do 25 posto, odnosno u najvećem dijelu oko 15 posto. Istodobno se planira povećanje fizičkog prometa, po pojedinim marinama, od 3 do 20 posto te financijskog prometa za 1,5 do 20 posto, kazao je danas na sjednici Grupacije marina Hrvatske pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Ivan Soža.#L# Za pripremu sezone izdvojit će se ukupno 74 milijuna kuna, a kapaciteti će biti veći za oko 700 vezova i 350 kopnenih mjesta za plovila. U 74 hrvatske luke i marine s 13.878 vezova krajem 2002. bilo je stacionirano 11.174 plovila ili 1,6 posto više nego 2001, od kojih više od 91 posto koristi vez u moru. Broj plovila u tranzitu u 2002. u lukama nautičkog turizma iznosio je 170,7 tisuća, što je 5,8 posto više nego u godini prije. Ostvaren je ukupni prihod od 228,2 milijuna kuna ili 16,6 posto više nego 2001. Najviše je bilo austrijskih, njemačkih i hrvatskih plovila. Govoreći o privremenom uvoza plovila pod stranom zastavom direktor ACI-ja Nikša Marušić je kazao da je taj postupak previše složen. Marine moraju carinarnicama podnijeti zahtjev za čuvanje takvog plovila, a ako vlasnik plovila ne plati carinu taj je dug obvezna nadoknaditi marina. Naveo je primjer splitske ACI-jeve marine koja mora platiti 1,3 milijuna kuna carine radi nestanka jednog plovila. Prema propisima marine pri svakom isplovljavanju plovila moraju podnijeti zahtjev za prestanak skladištenja, a pri uplovljavanju zahtjev za njegovo skladištenje. U marinama, pak, smatraju da svako uplovljavanje i isplovljavanje nije moguće pratiti carinskom dokumentacijom i upravnim pristojbama. Tonka Jokić iz središnjeg ureda Carinske uprave kazala je da su nakon nestanka plovila koje je pod carinskim nadzorom u marini carinski dug obvezne nadoknaditi marine. Naglasila je da privremeni uvoz plovila za fizičke osobe vrijedi 183 dana te da je vlasnik plovila tada oslobođen plaćanja carine. Ako brod ostane duže od toga roka marina je dužna obavijestiti carinarnicu. Ako plovilo ostane u zemlji duže od 183 dana smatra se privremeno uvezenim za iznajmljivanje i tada je vlasnik obvezan platiti carinu i kamate za privremeni uvoz. Djelomično rješenje problema bilo bi da marine zatraže status skladišta A vrste. Tada marina mora odgovarati za plovilo koji se tretira kao da je vraćeno u inozemstvo, a plaća se samo pristojba za vrijeme korištenja. Dodala je da će Carinska uprava pojačati nadzor uvoza dodatne brodske opreme i rezervnih dijelova kako bi spriječila da se njima trguje. Predstavnici marina, HGK-e i carinske uprave zaključili su da će o tzv. carinskom dugu ponovno raspraviti na sastanku u Zagrebu. Soža je podsjetio da se Udruženje nautičkog turizma očitovalo na nacrt prijedloga zakona o pomorskom dobru i morskim lukama. Udruženje smatra da tim zakonom treba osigurati sustav upravljanja i koncesija koji će privući ulagače, osigurati njihova ulaganja i omogućiti im hipoteku na nekretnine. K tome, traže da se pojam luke i luke posebne namjene detaljno odredi. (Hina) hšup ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙