ZAGREB, 7. travnja (Hina) - Kompletna rekonstrukcija željezničke pruge na dionici Delta (Remetinec)-Zdenčina, što je dio kapitalnog remonta pruge Zagreb-Rijeka, bit će dovršena do sredine svibnja ove godine kada će se ta dionica i
otvoriti za putnički i teretni promet.
ZAGREB, 7. travnja (Hina) - Kompletna rekonstrukcija željezničke
pruge na dionici Delta (Remetinec)-Zdenčina, što je dio kapitalnog
remonta pruge Zagreb-Rijeka, bit će dovršena do sredine svibnja ove
godine kada će se ta dionica i otvoriti za putnički i teretni
promet.#L#
Istaknuli su to čelnici Hrvatskih željeznica (HŽ) pri današnjem
obilasku radova na toj dionici.
Riječ je o remontu 17,1 kilometra pruge, a ukupna vrijednost radova
je 62 milijuna kuna.
Radovi su započeli 17. ožujka ove godine, a obuhvaćaju kompletnu
obnovu gornjeg (tračnice, pragovi) i donjeg ustroja pruge (sloj od
kamena tučenca). Radove, uz službe HŽ-a, izvodi HŽ-ova tvrtka-kćer
Remont i održavanje pruga d.o.o. te austrijska tvrtka Swietelsky iz
Beča koja raspolaže posebnim strojem-vlakom dužine od oko 400
metara. Uz najnoviju tehnologiju taj stroj vrši izmjenu donjeg
ustroja pruge te diže stari sloj od tučenca, reciklira ga i ponovo
stavlja ispod pragova i tračnica. Time se, po riječima predsjednika
Uprave HŽ-a Marijan Drempetića, postiže i do 50 postotna ušteda
materijala za taj tzv. tamponski sloj pruge.
Za vrijeme remonta povremeno se, svakih dan i pol, pruga otvara na
jedan dan za teretni promet. Putnički se promet pak na toj dionici
uopće ne odvija, već se putnici prevoze autobusima.
Drempetić naglašava da će po završetku radova vlakovi na toj
dionici dostizati brzinu od 160 kilometara na sat (do sada je bilo
oko 60 km/sat).
Ove se godine u Hrvatskoj planira napraviti kapitalni remont na oko
120 kilometara pruge. Zbog Domovinskog rata i nedostatka ulaganja u
proteklih 20-ak godina Hrvatska je, kaže Drempetić, u remontu pruga
u zaostatku oko 900 kilometara, a to se planira urediti do 2008.
godine.
Obilasku radova bio je nazočan i ministar pomorstva, prometa i veza
Roland Žuvanić koji ističe značaj petogodišnjeg programa obnove
HŽ-a kojega je nedavno prihvatila Vlada. Taj program predviđa
investicije od 15 milijardi kuna, a uz remont pruga uključuje
nabavu nagibnih vlakova i druge poslove.
(Hina) tam bn