FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL O RAZVOJU HŽ-A

ZAGREB, 27. ožujka (Hina)- Hrvatske željeznice (HŽ) planiraju postati najsigurniji, ekološki najprihvatljiviji i najveći kopneni prijevoznik u Hrvatskoj, izjavio je danas predsjednik uprave te tvrtke Marijan Drempetić na okruglom stolu "Održivi razvoj prometa u Hrvatskoj - uloga željeznice" održanom u sklopu "Zagreb Transport Showa 2003.".
ZAGREB, 27. ožujka (Hina)- Hrvatske željeznice (HŽ) planiraju postati najsigurniji, ekološki najprihvatljiviji i najveći kopneni prijevoznik u Hrvatskoj, izjavio je danas predsjednik uprave te tvrtke Marijan Drempetić na okruglom stolu "Održivi razvoj prometa u Hrvatskoj - uloga željeznice" održanom u sklopu "Zagreb Transport Showa 2003.". #L# Drempetić je ukazao na činjenicu da sve europske željeznice prolaze mukotrpan proces tržišnog prilagođivanja i rješavanja sa sebe tereta monopola koji im je, smatra najviše štetio razvoju, a strategija željeznica u osvajanju tržišta je ovladati koridorima i ponuditi kvalitetnu i jeftinu uslugu. Realnost danas HŽ-a je da mora obaviti još 850 kilometara nezavršenog kapitalnog remonta pruga, a ima i neodgovarajući i stari vozni park, kazao je. Potrebna je godišnja stopa rasta tereta od pet posto, a putnika dva posto da bi do 2007. prevozili 5.000 tona tereta i 15 tisuća putnika po zaposlenom, ako HŽ želi zadržati prvenstvo na nacionalnom i konkurirati na tržištima susjednih zemalja, kazao je Drempetić. Za to je potrebna polovina iznosa od 15,3 milijarde kuna koliko HŽ namjerava uložiti u modernizaciju, ali onda ne bi s tim iznosom ostvarili korporativne ciljeve modernizacije infrastrukture paneuropskih koridora kroz Hrvatsku, kazao je Drempetić. Osim toga, HŽ u poslovanje planira uvesti informatičke tehnologije i daljinsko upravljanje prometa, smanjiti broj teretnih vagona s 11 tisuća na pet tisuća, ali na one koje zadovoljavaju potrebe tržišta i domaće i strane industrije, kazao je Drempetić. U lokalnom putničkom prometu treba zamijeniti sve klasične garniture s elektromotornim vlakovima, a potrebno je provesti i daljnje restrukturiranje tvrtke, osnivanjem dva trgovačka društva od kojih će se jedno baviti teretnim, a drugo putničkim prijevozom. Rudolf Rom, direktor prometnog sektora u Hrvatskoj gospodarskoj komori, ustvrdio je da bi nakon cesta, idući ciklus ulaganja treba biti u željeznicu, jer će HŽ, smatra, potaći razvoj hrvatskih pomorskih i riječnih luka, a i sam cestovni promet će u budućnosti bili vezan uz željeznicu, jer se u Europi smanjuje broj izdanih međunarodnih cestovnih prijevoznih dozvola CEMT-ova. (Hina) nz ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙