ZAGREB, 27. ožujka (Hina)- Hrvatske željeznice (HŽ) planiraju postati najsigurniji, ekološki najprihvatljiviji i najveći kopneni prijevoznik u Hrvatskoj, izjavio je danas predsjednik uprave te tvrtke Marijan Drempetić na okruglom
stolu "Održivi razvoj prometa u Hrvatskoj - uloga željeznice" održanom u sklopu "Zagreb Transport Showa 2003.".
ZAGREB, 27. ožujka (Hina)- Hrvatske željeznice (HŽ) planiraju
postati najsigurniji, ekološki najprihvatljiviji i najveći
kopneni prijevoznik u Hrvatskoj, izjavio je danas predsjednik
uprave te tvrtke Marijan Drempetić na okruglom stolu "Održivi
razvoj prometa u Hrvatskoj - uloga željeznice" održanom u sklopu
"Zagreb Transport Showa 2003.". #L#
Drempetić je ukazao na činjenicu da sve europske željeznice prolaze
mukotrpan proces tržišnog prilagođivanja i rješavanja sa sebe
tereta monopola koji im je, smatra najviše štetio razvoju, a
strategija željeznica u osvajanju tržišta je ovladati koridorima i
ponuditi kvalitetnu i jeftinu uslugu.
Realnost danas HŽ-a je da mora obaviti još 850 kilometara
nezavršenog kapitalnog remonta pruga, a ima i neodgovarajući i
stari vozni park, kazao je. Potrebna je godišnja stopa rasta tereta
od pet posto, a putnika dva posto da bi do 2007. prevozili 5.000 tona
tereta i 15 tisuća putnika po zaposlenom, ako HŽ želi zadržati
prvenstvo na nacionalnom i konkurirati na tržištima susjednih
zemalja, kazao je Drempetić.
Za to je potrebna polovina iznosa od 15,3 milijarde kuna koliko HŽ
namjerava uložiti u modernizaciju, ali onda ne bi s tim iznosom
ostvarili korporativne ciljeve modernizacije infrastrukture
paneuropskih koridora kroz Hrvatsku, kazao je Drempetić.
Osim toga, HŽ u poslovanje planira uvesti informatičke tehnologije
i daljinsko upravljanje prometa, smanjiti broj teretnih vagona s 11
tisuća na pet tisuća, ali na one koje zadovoljavaju potrebe tržišta
i domaće i strane industrije, kazao je Drempetić.
U lokalnom putničkom prometu treba zamijeniti sve klasične
garniture s elektromotornim vlakovima, a potrebno je provesti i
daljnje restrukturiranje tvrtke, osnivanjem dva trgovačka društva
od kojih će se jedno baviti teretnim, a drugo putničkim
prijevozom.
Rudolf Rom, direktor prometnog sektora u Hrvatskoj gospodarskoj
komori, ustvrdio je da bi nakon cesta, idući ciklus ulaganja treba
biti u željeznicu, jer će HŽ, smatra, potaći razvoj hrvatskih
pomorskih i riječnih luka, a i sam cestovni promet će u budućnosti
bili vezan uz željeznicu, jer se u Europi smanjuje broj izdanih
međunarodnih cestovnih prijevoznih dozvola CEMT-ova.
(Hina) nz ds