ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Prijedlogom zakona o Hrvatskim željeznicama (HŽ) predviđa se razdvajanje sadašnje tvrtke na tri odvojene tvrtke, a predviđena je i mogućnost osiguravanja kontinuiranog financiranja željeznice izdvajanjem 60
lipa iz trošarina za gorivo.
ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Prijedlogom zakona o Hrvatskim
željeznicama (HŽ) predviđa se razdvajanje sadašnje tvrtke na tri
odvojene tvrtke, a predviđena je i mogućnost osiguravanja
kontinuiranog financiranja željeznice izdvajanjem 60 lipa iz
trošarina za gorivo.#L#
Ministar pomorstva, prometa i veza Roland Žuvanić iznio je to na
današnjoj konferenciji za novinare o poslovnim planovima HŽ-a do
2007, programu upravljanja lokalnim prugama, te o prijedlogu
zakona o HŽ-u koji je jučer upućen u saborsku proceduru na prvo
čitanje.
Govoreći o prijedlogu tog zakona, koji bi se trebao početi
primjenjivati od 2005., Žuvanić je kazao da se donosi zbog
liberalizacije tržišta željezničkih usluga u Europskoj uniji,
harmonizaciji domaćeg i EU zakonodavstva, te da je osnova za
daljnju transformaciju HŽ-a.
HŽ bi se transformiralo u tri poduzeća, od kojih bi se jedno brinulo
o infrastrukturi, a druga dva o putničkom odnosno teretnom
prijevozu, kazao je Žuvanić. Zakon predviđa mogućnost osiguravanja
direktnog kontinuiranog financiranja željeznica izdvajanjem 60
lipa iz trošarina na gorivo čime bi se u 2004. osiguralo 1,2 ili 1,3
milijarde kuna, a početkom 2005. taj bi prihod išao HŽ-ovom
poduzeću koje bi brinulo o infrastrukturi, a čiji bi vlasnik bila
država.
Projekt modernizacije i restrukturiranja HŽ-a, težak 15,2
milijarde kuna, visokog je prioriteta za Hrvatsku i ravan je
projektu gradnje autocesta i po značaju i po iznosu investicija, a
prvi put nakon 15 godina pokreće se osmišljen koncept razvoja
željeznice i to u okviru prilagodbe za pristup EU, kazao je Žuvanić,
ustvrđujući da ne smije doći u pitanju kontinuitet provedbe tog
programa.
HŽ do 2007. namjerava zauzeti poziciju između tri regionalna lidera
u prijevozu roba i putnika, preuzeti teret usmjeren sada na
cestovni promet i proširiti se na tržišta bivše Jugoslavije, kazao
je Žuvanić, dodajući da su korporativni ciljevi HŽ u 2007.
prevoziti 20 milijuna tona tereta i 40 milijuna putnika godišnje,
te povećati prihode od prijevoza robe i putnika po stopi od 5,7
posto godišnje.
Glede programa financiranja i upravljanju lokalnim prugama, koji
je također upućen Hrvatskom saboru na donošenje, Žuvanić je kazao
da je od 2003. do 2007 predviđeno da država uloži oko 750 milijuna
kuna ili oko 150 milijuna godišnje u lokalne pruge.
(Hina) nz ds