FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAKON O ŽELJEZNICAMA PREDVIĐA OSNIVANJE TRI TVRTKE I FINANCIRANJE IZ TROŠARINA

ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Prijedlogom zakona o Hrvatskim željeznicama (HŽ) predviđa se razdvajanje sadašnje tvrtke na tri odvojene tvrtke, a predviđena je i mogućnost osiguravanja kontinuiranog financiranja željeznice izdvajanjem 60 lipa iz trošarina za gorivo.
ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Prijedlogom zakona o Hrvatskim željeznicama (HŽ) predviđa se razdvajanje sadašnje tvrtke na tri odvojene tvrtke, a predviđena je i mogućnost osiguravanja kontinuiranog financiranja željeznice izdvajanjem 60 lipa iz trošarina za gorivo.#L# Ministar pomorstva, prometa i veza Roland Žuvanić iznio je to na današnjoj konferenciji za novinare o poslovnim planovima HŽ-a do 2007, programu upravljanja lokalnim prugama, te o prijedlogu zakona o HŽ-u koji je jučer upućen u saborsku proceduru na prvo čitanje. Govoreći o prijedlogu tog zakona, koji bi se trebao početi primjenjivati od 2005., Žuvanić je kazao da se donosi zbog liberalizacije tržišta željezničkih usluga u Europskoj uniji, harmonizaciji domaćeg i EU zakonodavstva, te da je osnova za daljnju transformaciju HŽ-a. HŽ bi se transformiralo u tri poduzeća, od kojih bi se jedno brinulo o infrastrukturi, a druga dva o putničkom odnosno teretnom prijevozu, kazao je Žuvanić. Zakon predviđa mogućnost osiguravanja direktnog kontinuiranog financiranja željeznica izdvajanjem 60 lipa iz trošarina na gorivo čime bi se u 2004. osiguralo 1,2 ili 1,3 milijarde kuna, a početkom 2005. taj bi prihod išao HŽ-ovom poduzeću koje bi brinulo o infrastrukturi, a čiji bi vlasnik bila država. Projekt modernizacije i restrukturiranja HŽ-a, težak 15,2 milijarde kuna, visokog je prioriteta za Hrvatsku i ravan je projektu gradnje autocesta i po značaju i po iznosu investicija, a prvi put nakon 15 godina pokreće se osmišljen koncept razvoja željeznice i to u okviru prilagodbe za pristup EU, kazao je Žuvanić, ustvrđujući da ne smije doći u pitanju kontinuitet provedbe tog programa. HŽ do 2007. namjerava zauzeti poziciju između tri regionalna lidera u prijevozu roba i putnika, preuzeti teret usmjeren sada na cestovni promet i proširiti se na tržišta bivše Jugoslavije, kazao je Žuvanić, dodajući da su korporativni ciljevi HŽ u 2007. prevoziti 20 milijuna tona tereta i 40 milijuna putnika godišnje, te povećati prihode od prijevoza robe i putnika po stopi od 5,7 posto godišnje. Glede programa financiranja i upravljanju lokalnim prugama, koji je također upućen Hrvatskom saboru na donošenje, Žuvanić je kazao da je od 2003. do 2007 predviđeno da država uloži oko 750 milijuna kuna ili oko 150 milijuna godišnje u lokalne pruge. (Hina) nz ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙