ZAGREB, 2. travnja (Hina) - Zbog nedostatka formalnog obrazovanja za kostimografe i gašenja radnih mjesta kostimografa u kazalištima, danas je stanje u toj struci alarmantno, rečeno je na današnjem okruglom stolu u Hrvatskom narodnom
kazalištu.
ZAGREB, 2. travnja (Hina) - Zbog nedostatka formalnog obrazovanja
za kostimografe i gašenja radnih mjesta kostimografa u
kazalištima, danas je stanje u toj struci alarmantno, rečeno je na
današnjem okruglom stolu u Hrvatskom narodnom kazalištu.#L#
Na okruglom stolu o položaju kazališnih primijenjenih umjetnika, u
organizaciji Sekcije za kazališnu i filmsku umjetnost ULUPUH-a,
sudjelovali su istaknuti kostimografi, scenografi, teatrolozi.
Predsjednica Sekcije Ivana Bakal podsjetila je da u Hrvatskoj ne
postoji odgovarajuća izobrazba za kostimografe (50-ih je na
Kazališnoj akademiji postojao odsjek za scenografiju i
kostimografiju) "iako su kostimografi ključni dio autorskog tima
jedne kazališne produkcije".
Dodatnim problemom ona smatra što su se postupnim odlascima u
mirovinu, u zadnjih deset godina ugasila radna mjesta kostimografa
u radionicama kazališta, čime se gubi mogućnost obrazovanja mladih
kostimografa, a bitno se smanjuje i kvaliteta struke te
produkcije.
Teatrolog Branko Hećimović ocijenio je da je na počecima kazališnog
života u Hrvatskoj bilo više brige za kostimografe i scenografe
nego danas.
O povijesti hrvatske scenografije može se govoriti samo do 1960.
jer kasnije niti jedno kazalište nije čuvalo kostimografske i
scenografske skice, rekao je.
Hećimović smatra da to "katastrofalno stanje" nije samo pitanje
tretiranja kostimografa, već problem gubitka kazališne kulture.
Akademik Nikola Batušić također je upozorio na devastaciju
kostimografske struke, a pročelnik Gradskog ureda za kulturu
Vladimir Stojstavljević na nužnost usustavljanja te profesije u
hrvatska kazališta.
Dekan Akademije dramskih umjetnosti Vjeran Zuppa najavio je
mogućnost interdisciplinarnog studija kostimografije u suradnji s
Tekstilno-tehnološkim fakultetom.
Sudionici okruglog stola traže ponovo otvaranje radnih mjesta
kostimografa, za što bi osnovni kriterij bila umjetnička
biografija i iskustvo.
Upozoreno je i na pogoršan status samostalnih umjetnika kojima je
određena minimalna osnovica plaća. Sekcija za kazalište i film želi
se aktivno uključiti u svaki prijedlog dorade zakona o kazalištu
ili u izradu novog zakona.
(Hina) ag mc