ZAGREB, 31. ožujka (Hina) - Sustav nagrađivanja te politika napredovanja u karijeri područja su koja hrvatske tvrtke trebaju kontinuirano razvijati, istaknuto je na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj je predstavljen Hr-OK
projekt (Hrvatska organizacijska klima).
ZAGREB, 31. ožujka (Hina) - Sustav nagrađivanja te politika
napredovanja u karijeri područja su koja hrvatske tvrtke trebaju
kontinuirano razvijati, istaknuto je na današnjoj konferenciji za
novinare na kojoj je predstavljen Hr-OK projekt (Hrvatska
organizacijska klima).#L#
Riječ je o projektu kontinuiranog komparativnog istraživanja
organizacijske klime i zadovoljstva zaposlenih u hrvatskim
tvrtkama, koji je pokrenut krajem prošle godine i u koji je
uključeno već sedam poduzeća - Ledo, Elka, Lantea, Panonska
pivovara, Podravka, Tekstilpromet i Belupo.
Kako je istaknuo Zoran Sušanj, direktor tvrtke TIM Adria koja je
pokrenula projekt, planira se da će se do kraja ove godine u projekt
uključiti 30 tvrtki. Osnovna je namjera projekta, kazao je Sušanj,
povećanje svijesti o značaju mjerenja organizacijske klime i
zadovoljstva zaposlenih, kao i metodama za njihovo praćenje i
razvoj. Također, značaj projekta je u tomu što omogućava
komparaciju s ostalim tvrtkama u Hrvatskoj i regiji.
Predsjednik Uprave Leda Mislav Galić istaknuo je kako je Ledo prva
tvrtka koja se uključila u projekt, a istraživanje su proveli na
reprezentativnom uzorku od stotinjak zaposlenih. Rezultati
istraživanja pokazali su što zaposlenici misle o tvrtki,
menadžmentu, komunikaciji unutar tvrtke itd.
Na temelju rezultata pokrenute su određene aktivnosti pa se tako
poboljšanja koja se planiraju sustavno uvoditi odnose na
komunikaciju, nagrađivanje, jasnoću organizacije, stil
rukovođenja, sustav upravljanja ljudskim resursima i sustav
inicijativnosti i inovativnosti, kazao je Galić. Dodao je kako će
klimu i zadovoljstvo u Ledu pratiti i dalje, dogodine sa svim
zaposlenicima.
U Belupu, pak, na temelju dobivenih rezultata istraživanja nastoje
uvoditi sustavna poboljšanja organizacijske kulture u smjeru
jačanja otvorenosti, povjerenja i suradnje, istaknuo je
predsjednik Uprave te tvrtke Sani Pogorilić.
Na konferenciji za novinare je istaknuto kako su trendovi u
Hrvatskoj generalno slični kao i u Sloveniji, gdje je ovakav
projekt pokrenut prije dvije godine. Tijekom 2001. godine u
projektu je sudjelovalo 26, a u prošloj godini 51 slovensko
poduzeće. Rezultati su pokazali da u slovenskim tvrtkama zaposleni
imaju visoko razvijen odnos prema kvaliteti, inovativnosti i
inicijativnosti, dok su područja koja treba razvijati rukovođenje,
sustavi unutarnjeg komuniciranja i informiranja, razvoj karijere i
nagrađivanja.
(Hina) tp ds