FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HAZU - OKRUGLI STOL "ŠTO PROJEKT DRUŽBA-ADRIA DONOSI HRVATSKOJ?

ZAGREB, 3. ožujka (Hina) - Možda će projekt Družba-Adria natjerati sve, tehničare, ekonomiste, geologe, ekologe, državu, da odrade svoj dio posla koji nalaže struka i regulative EU, ocijenio je danas predsjednik Znanstvenog vijeće za naftu i Hrvatska udruga naftnih inženjera i geologa akademik Mirko Zelić.
ZAGREB, 3. ožujka (Hina) - Možda će projekt Družba-Adria natjerati sve, tehničare, ekonomiste, geologe, ekologe, državu, da odrade svoj dio posla koji nalaže struka i regulative EU, ocijenio je danas predsjednik Znanstvenog vijeće za naftu i Hrvatska udruga naftnih inženjera i geologa akademik Mirko Zelić. #L# Tim riječima Zelić je zaključio i današnji okrugli stol "Što projekt Družba-Adria donosi Hrvatskoj?", održan u Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti, kojega su organizirali Znanstveno vijeće i Udruga. Sudionici okruglog stola iznijeli su različita mišljenja vezano za projekt Družba-Adria, od njegovih gospodarskih prednosti i uključivanja u europski sustav, do upozorenja na moguće štete i opasnosti za okoliš, zbog čega bi štete mogle biti veće od koristi. Projekt Družba-Adria predstavlja tehničku integraciju tih dvaju naftovoda, koji spajaju ruski grad Samaru i tankersku luku i terminal Omišalj. Projekt bi započeo s radom 2004., a hrvatski partner u njegovoj realizaciji je Jadranski naftovod (JANAF). U prvoj fazi, JANAF-om bi prolazilo 5 milijuna tona ruske nafte godišnje, a u završnoj maksimalno 15 milijuna tona. Tehnička strana posla odnosi se na dogradnju i modernizaciju postojećeg naftovoda, osposobljavanje dionice Sisak-Omišalj za obostrani transport, poboljšanje uvjeta pretovara u Omišlju, dogradnju rezervoarskog prostora, i sl. Budućnost JANAF-a je u njegovoj modernizaciji, ali uz mali transport to nije moguće, istaknula je predsjednica Uprave JANAF-a Vesna Trnokop Tanta. Realizacija projekta Družba-Adria omogućila bi uz ostalo bolje korištenje kapaciteta JANAF-a, intenzivnije uključivanje u europsku naftovodnu mrežu, kazala je Trnokop Tanta, upozoravajući da postoje i potencijalni konkurenti tom projektu. Predstavnici JANAF-a ističu da su njihove aktivnosti usmjerene i zaštiti okoliša i minimiziranju mogućih šteta na okoliš. Kod luke Omišalj najvažnije pitanje koje treba riješiti je reguliranje upravljanja balastnim vodama, istaknula je Nada Plešnik iz JANAF-a. Po njenim riječima, godišnje se u Jadran unese oko milijun tona balastnih voda. Općina Omišalj, kaže njen načelnik Josipa Šepčić, za sada podržava projekt Družba-Adria, ali postavlja točno definirane uvjete koji se trebaju ispuniti da bi projekt dalje podržavali. Lokalna zajednica mora biti informirana o svemu, treba dobiti kompenzaciju, potrebno je izraditi studiju utjecaja na okoliš. Pitanje studije utjecaja na okoliš postavili su i drugi sudionici koji upozoravaju na opasnosti koje projekt nosi, među njima i predstavnica Eko-Kvarnera. Zašto iz JANAF-a govore o strateškoj procjeni utjecaja na okoliš, kada takvo što nije ni poznato u našem zakonodavstvu, a ne o studiji utjecaja na okoliš koja onda mora biti dana na javni uvid i na javnu raspravu, upitali su, pitajući i kako to da bi sam investitor, JANAF radio studiju, a ne neovisna agencija. Predstavnici JANAF-a uz ostalo su odgovorili kako iz Primorsko- goranske županije više traže stratešku procjenu, te da resorno ministarstvo treba odrediti koji dokument treba izraditi. (Hina) bn ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙