RIJEKA, 14. ožujka (Hina) - Zajam za ostvarenje Projekta modernizacije riječke luke i izgradnje i rekonstrukcije prilaznih prometnica u sklopu Rijeka Gateway projekta od 155 milijuna dolara trabao bi se početi ostvarivati u rujnu,
nakon potpisivanja ugovora o zajmu koje se planira u lipnju ove godine, potvrdili su danas na konferenciji za novinare predstavnici Svjetske banke.
RIJEKA, 14. ožujka (Hina) - Zajam za ostvarenje Projekta
modernizacije riječke luke i izgradnje i rekonstrukcije prilaznih
prometnica u sklopu Rijeka Gateway projekta od 155 milijuna dolara
trabao bi se početi ostvarivati u rujnu, nakon potpisivanja ugovora
o zajmu koje se planira u lipnju ove godine, potvrdili su danas na
konferenciji za novinare predstavnici Svjetske banke.#L#
Članovi šesteročlana izaslanstva tijekom pet dana boravka u Rijeci
razgovarali su s predstavncima gradske uprave, Lučke i Carinske
uprave o ostvarenju Projekta te razmotrili dosad izrađenu
dokumentaciju.
Rok otplate zajma bit će 15 godina, s odgodom od 5 godina, a
zajmoprimac će moći izabrati valutu i fiksnu ili promjenjivu
kamatnu stopu zajma.
Jedan od uvjeta Svjetske banke jest da hrvatska država, uz 155
milijuna zajma, za ostvarenje Projekta osigura još 105 milijuna
dolara i državno jamstvo za njegovu provedbu, kazao je predstavnik
Svjetske banke i koordinator Projekta Vladimir Skendrović.
Dodao je da su ulaganja domaćih tvrtka od 105 milijuna dolara već
planirana te da se izrađuju konačni izračuni.
Michel Audige iz Odjela Svjetske banke za Europu i središnju Aziju
rekao je da su pripreme Projekta trajale oko tri godine te da bi
trebale biti završene potkraj ožujka. Nakon toga hrvatska Vlada
trebala bi odobriti Projekt i izdati jamstvo, a potom ga prihvatiti
i Uprava Svjetske banke.
Na novinarski upit zašto je Svjetska banka odlučila novac uložiti
upravo u riječku luku Skendrović je rekao da ta Banka podupire važne
projekte te da je riječ o jednom od važnijih europskih prometnih
pravaca. Na pitanje hoće li moguće promjene nositelja vlasti u
Hrvatskoj utjecati na ostvarenje Projekta odgovorio je da
rezultati izbora neće utjecati jer da je riječ o dugoročnom
ulaganju.
Gradonačelnik Vojko Obersnel dodao je da je u državnoj prometnoj
strategiji riječka luka određena kao strateška luka te da nema
osnove za povezivanje projekta Rijeka Gateway s politikom.
Razvoj riječke luke ograničavaju nedovoljna i neodgovarajuća
prometna povezanost s državnim prometnicama te neogovarajuće
korištenje postojećeg lučkog prostora.
Stoga se zajmom kojega bi hrvatskoj Vladi trebala odobriti Svjetska
banka planira poboljšanje i obnova lučke infrastrukture (oko 50
milijuna dolara) te izgradnja i obnova prilaznih cesta (oko 100
milijuna dolara).
Projekt Rijeka Gateway predviđa i preuređenje dijela luke u najužem
središtu grada, stvaranje pješačke zone i uređenje jedinstvenog
putničkog terminala.
Nositelji Projekta su riječka Lučka uprava, Hrvatske ceste i
Hrvatske autoceste, a provodit će ga u suradnji s Lukom d.d. i
gradskom upravom. Dio projektne dokumentacije je u izradbi, dio je
izrađen, a radovi na dijelu prometnica, npr. izgradnja ceste D 404,
već su počeli.
(Hina) hšup dd