OPATIJA, 20. ožujka (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) trebale bi do sredine idućeg tjedna donijeti odluku i potpisati ugovor o nabavci prvih osam od ukupno 13 dizelskih nagibnih vlakova, a vrijednost tih osam vlakova iznosi oko 32,3
milijuna eura.
OPATIJA, 20. ožujka (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) trebale bi do
sredine idućeg tjedna donijeti odluku i potpisati ugovor o nabavci
prvih osam od ukupno 13 dizelskih nagibnih vlakova, a vrijednost
tih osam vlakova iznosi oko 32,3 milijuna eura.#L#
Izvijestili su to predstavnici HŽ-a na konferenciji za novinare,
održanoj u povodu dvodnevnog savjetovanja na temu investiranja u
razvoj HŽ-a koje se danas i sutra održava u Opatiji .
Direktor Razvoja, planiranja i investicija HŽ-a Hristo Sikavičev
kazao je da je riječ o osam dvodijelnih dizel nagibnih vlakova sa
135 sjedala potpuno klimatiziranih, koji bi trebali prometovati na
pruzi Zagreb-Split i time smanjiti vrijeme putovanja na toj
relaciji ispod pet sati.
Do kraja 2003. isporučit će se jedan ili dva od tih vlakova, a u
prvom i drugom kvartalu 2004. ostali, rekao je Sikavičev dodajući
da bi do sredine lipnja iduće godine trebalo biti isporučeno svih
osam kompozicija. Do 15. lipnja iduće godine morat će biti
osposobljena i pruga Zagreb-Split za prijem tih vlakova za što će HŽ
uložiti 1,5 milijardi kuna.
Na međunarodnom savjetovanju o investiranju u razvoj i
modernizaciju HŽ-a predstavljen je plan modernizacije te tvrtke
vrijedan 15,3 milijardi kuna.
Predsjednik Društva inženjera i tehničara HŽ-a, glavnog
organizatora savjetovanja, Stjepan Božićević istaknuo je kako je
svrha savjetovanja pružanje podrške projektu modernizacije HŽ-a,
budući da sadašnje stanje vozila i infrastrukture ne zadovoljava
izazove vremena i buduće liberalizacije tržišnog željezničkog
prometa. Predviđena ulaganja su znatna, ali nisu ni prevelika za
pretvaranje HŽ-a u modernu europsku željeznicu koja bi se trebala
uključiti u tržišnu utakmicu i skinuti se s tereta države.
Član Uprave HŽ-a Damir Tot kazao je da tim ulaganjima nema
alternative i ako se odustane od njih HŽ se neće moći pripremiti za
opstanak na oko 40 tisuća kilometara liberalizirane željezničke
mreže EU, kada se jednom Hrvatska priključi Europskoj uniji.
Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza Nikola Kancijan
najavio je pak da je u proceduru upućen prijedlog novog zakona o
Hrvatskim željeznicama.
Savjetovanje koje se održava i sutra organizirali su Unija
europskih udruga željezničkih inženjera i Društvo inženjera i
tehničara Hrvatskih željeznica (HŽ), pod pokroviteljstvom
Ministarstva pomorstva, prometa i veza.
(Hina) nz ds