FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U HGK ODRŽANO SAVJETOVANJE NA TEMU FRANŠIZINGA

ZAGREB, 20. ožujka (Hina) - Iako je franšizing trenutno jedan od najbrže rastućih oblika poduzetništva u svijetu u Hrvatskoj je slabo razvijen i postoji svega nekoliko domaćih i stranih kompanija koje posluju kao franšize ili ga nude, no očekuje se da će se i to promijeniti te da će hrvatski poduzetnici taj oblik sve više prepoznavati kao mogućnost za uspješno poslovanje, bez puno rizika.
ZAGREB, 20. ožujka (Hina) - Iako je franšizing trenutno jedan od najbrže rastućih oblika poduzetništva u svijetu u Hrvatskoj je slabo razvijen i postoji svega nekoliko domaćih i stranih kompanija koje posluju kao franšize ili ga nude, no očekuje se da će se i to promijeniti te da će hrvatski poduzetnici taj oblik sve više prepoznavati kao mogućnost za uspješno poslovanje, bez puno rizika.#L# Istaknuto je to na današnjem 1. međunarodnom savjetovanju "Franchising, moćno oruđe uspjeha" održanom u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), a priređenom u sklopu Prvog međunarodnog sajma franšiza, koji se, kao i savjetovanje održava od 20. do 22. ožujka u Zagrebu. Organizatori su Hrvatska udruga za franšize i poslovna partnerstva (osnovana u studenom prošle godine), Hrvatska udruga menadžera- CROMA i zagrebačka tvrtka Promaturo, a osnovni cilj savjetovanja i sajma je informirati i educirati hrvatske poduzetnike o mogućnostima franšiza u hrvatskim uvjetima te kako se od hrvatskih proizvoda i usluga može stvoriti franšiza. Pozdravljajući nazočne na savjetovanju, koje je okupilo 50-ak sudionika, predsjednik HGK Nadan Vidošević pohvalio je napore organizatora te kazao kako će HGK biti koristan partner svima koji se žele baviti time poslom. Na savjetovanju su ugledni domaći i strani stručnjaci, većinom iz Italije i Njemačke, prezentirali najnovije trendove i iskustva iz područja franšiziranja. Predavanja su održali su i čelni ljudi iz tvrtki koje posjeduju franšize u Hrvatskoj, poput onih za talijansko pecivo Fornetti i američke sendviče Subway. O samom poslu franšiziranja govorio je Aleksandar Erceg sa poslijediplomskog studija poduzetništva iz Osijeka napominjući da je to zapravo oblik trgovačkog ugovora kojim se prodaje odnosno kupuje poslovni paket tzv. franšiza za pravo upotrebe imena proizvoda ili usluga (trade mark) uz preuzimanje sistema nekog posla (know-how). Pri tome, kupac (franšizer) plaća ulaznu cijenu franšize, a svoje poslovanje može razvijati kompletno u skladu sa poslovanjem vlasnika franšize, ili pak imati samo ugovor o ekskluzivnoj distribuciji određenih proizvoda ili usluga. U oba slučaja, napominje Erceg, kupac dobiva stručnu pomoć pri odabiru mjesta i lokacije poslovanja, obuku, marketing i samu robu. Stoga je to oblik poduzetništva u kojemu nitko nije prepušten sam sebi, što znatno smanjuje rizik posla, pojasnio je Erceg. Dodao je i da u svijetu postoji više od 4,5 tisuće davatelja franšize koji posluju u više od 600 tisuća lokacija u svijetu te da se prosječna potrebna investicija za početak poslovanja kreće oko 40 tisuća američkih dolara. U Hrvatskoj najdulje kao franšiza (30 godina) posluje kartičarska kuća American Express, McDonalds je kao franšiza prisutan deset godina, a u zadnjih nekoliko godina primjetan je dolazak i drugih (City Express, Body Creator, Benetton, Iana i drugi). (Hina) tam ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙