ZAGREB, 13. ožujka (Hina) - Razvoj obiteljskog poduzetništva u hrvatskom turizmu dobiva sve značajnije mjesto, a u prilog tomu idu i državni poticaji te kreditne linije banaka kojima se želi više aktivirati poduzetništvo za
profesionalno bavljenje turizmom, posebno u segmentu privatnog smještaja koji je u Hrvatskoj veliki neiskorišteni potencijal o kojemu se rijetko govori osim kada se spominje siva ekonomija.
ZAGREB, 13. ožujka (Hina) - Razvoj obiteljskog poduzetništva u
hrvatskom turizmu dobiva sve značajnije mjesto, a u prilog tomu idu
i državni poticaji te kreditne linije banaka kojima se želi više
aktivirati poduzetništvo za profesionalno bavljenje turizmom,
posebno u segmentu privatnog smještaja koji je u Hrvatskoj veliki
neiskorišteni potencijal o kojemu se rijetko govori osim kada se
spominje siva ekonomija.#L#
Istaknuli su to predstavnici zagrebačkog Instituta za turizam na
današnjem stručnom skupu o obiteljskom poduzetništvu u turizmu
održanom u sklopu Sajma turizma na Zagrebačkom velesajmu.
Direktorica Instituta Sanda Weber naglasila je da je upravo zbog
neorganiziranosti i neregistriranosti privatnog smještaju
Hrvatska do sada imala epitet jeftine destinacije. Dodala je i da je
u zadnje tri godine ipak zamjetno rješavanje i te problematike u
sklopu hrvatske turističke strategije te da se i taj segment sve
više shvaća kao nezaobilazan element turističke ponude kojega
treba unaprijediti i dići na višu kvalitativnu razinu.
Neven Ivandić sa Instituta kazao je pak da je hrvatska turistička
ponuda bitno utemeljena na privatnom smještaju budući je, po
podacima Instituta, 43 posto od ukupnih smještajnih hrvatskih
kapaciteta u tom segmentu. U privatnom je smještaju 40 posto svih
kreveta, odnosno 300 tisuća registriranih ležajeva, a ostvaruje se
prosječno godišnje oko 23 posto svih turističkih noćenja ili oko 10
milijuna, od čega 84 posto samo tijekom dva ljetna mjeseca (srpanj-
kolovoz). Istaknuo je problem velikog broja neregistriranog
privatnog smještaja, u kojemu se po procjenama Instituta ostvaruje
još dodatnih 20 posto noćenja.
Predstavnici Ministarstva turizma i HBOR-a izvijestili su o novim
programima povoljnog kreditiranja obiteljskoj poduzetništva u
turizmu, prije svega o Vladinom programu "Poticaj za uspjeh" kojim
se potiče izgradnja malih obiteljskih hotela i pansiona, uz
godišnje kamatne stope od 0,5 do 5 posto. Uz to spomenuta je i
kreditna linija za turizam koju zajednički subvencioniraju
Ministarstvo turizma i Ministarstvo za obrt, malo i srednje
poduzetništvo i u kojoj je godišnja kamatna stopa za korisnike ove
godine smanjena na 5 posto, a program provodi 16 banaka.
(Hina) tam ds