PARIZ, 11. ožujka (Hina/AFP) - Izgaranjem bioloških goriva poput diestera (30 posto estera uljane repice i 70 posto diesel-goriva) stvara se puno manje stakleničkih plinova nego pri izgaranju klasičnih goriva, objavila je tvrtka
PriceWaterhouseCoopers.
PARIZ, 11. ožujka (Hina/AFP) - Izgaranjem bioloških goriva poput
diestera (30 posto estera uljane repice i 70 posto diesel-goriva)
stvara se puno manje stakleničkih plinova nego pri izgaranju
klasičnih goriva, objavila je tvrtka PriceWaterhouseCoopers. #L#
Vozilo čiji motor troši diester s 30 posto estera uljane repice (kao
što je slučaj u Francuskoj) ispušta 23 posto manje plinova s učinkom
staklenika u usporedbi s običnim vozilom na diesel gorivo.
Rezultati istraživanja pokazuju i da benzinski motori 2,5 puta više
utječu na stvaranje stakleničkih plinova od motora na etanol
(proizvedenog od uljane repice ili žita) i čak 3,5 puta više od
motora koji koriste metilni eter biljnih ulja poput francuskih
diester motora. Potrošnjom jedne tone diester goriva ispušta se do
2,5 tona ugljičnog dioksida manje.
Samo mali dio ukupne količine diestera proizvedenoga u Francuskoj
koristi se kao gorivo za motore (u omjeru 30/70 posto), što znači da
tu vrstu goriva u Francuskoj koristi oko 4 tisuće vozila. Ostatak
proizvedenoga diestera dodaje se diesel gorivu i služi kao sredstvo
za podmazivanje.
Klub gradova diestera koji je preimenovan u "diester partneri"
namjerava iskoristiti pozitivni učinak uporabe te vrste goriva na
očuvanje atmosfere kako bi potaknuo proizvodnju diestera u
Francuskoj.
Proizvodnja goriva od bioloških sastojaka započela je u Francuskoj
1992. kao posljedica izbjegavanja zabrane proizvodnje dodatnih
količina hrane u skladu sa zajedničkom poljoprivrednom politikom
Europske unije. Proizvodnja diestera u Francuskoj (317.500 tona u
2002.) već se nekoliko godina ne mijenja, jer ovisi o pristanku
države, pa ju je pretekla Njemačka (440.000 tona).
Istraživanjem nije obuhvaćeno pitanje (više) cijene proizvodnje
takve vrste goriva ni njezin ukupni utjecaj na okoliš. Tako
dobivena goriva najčešće potječu od intenzivnog uzgoja
poljoprivrednih kultura, pri čemu je povećana potrošnja gnojiva i
pesticida.
(Hina) rug dgk