FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GIUPP: U OVOJ GODINI OČEKUJE SE RAST POTROŠNJE IZVORSKE I MINERALNE VODE

ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Potrošnja izvorske vode na hrvatskom bi tržištu u ovoj godini mogla porasti 60 posto, dok će potrošnja mineralne vode (gazirane i negazirane) porasti oko 10 posto, procjenjuju u Gospodarskom interesnom udruženju proizvođača pića (GIUPP).
ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Potrošnja izvorske vode na hrvatskom bi tržištu u ovoj godini mogla porasti 60 posto, dok će potrošnja mineralne vode (gazirane i negazirane) porasti oko 10 posto, procjenjuju u Gospodarskom interesnom udruženju proizvođača pića (GIUPP).#L# Pojašnjavaju to između ostaloga i činjenicom o sve većoj potrošnji tih voda kao i očekivanom jačom turističkom sezonom, budući je poznato kako stranci koji kao turisti dolaze u Hrvatsku uvelike traže pakiranu vodu. Prema podacima iz GIUPP-a prošle je godine ukupna potrošnja vode (mineralne, izvorske i stolne) u Hrvatskoj iznosila 282,47 milijuna litara. Pritom su domaći proizvođači mineralne vode (Jamnica i Studenac) na domaćem tržištu plasirali ukupno 226,78 milijuna litara mineralne vode, dok je istodobno uvoz iznosio 15,5 milijuna litara. Najveći uvoz kao i prethodnih godina je iz Slovenije (12,2 milijuna litara) i Bosne i Hercegovine (2,56 milijuna litara). Kod izvoza situacija je obrnuta, u BiH je izvezeno 12,1 milijun litara, a u Sloveniju tek 3,1 milijun litara. Lani je iz Hrvatske izvezeno 15,8 milijuna litara mineralne vode. Što se pak tiče izvorske i stolne vode nje je u prošloj godini na domaćem tržištu prodano 29 milijuna litara. Uvezeno je pak 10,8 milijuna litara. U GIUPP-u ističu kako su izvozne šanse Hrvatske znatno poboljšane nakon što je Hrvatska postala članica WTO-a, nakon što joj je EU dala povlašteni status za izvoz vlastitih roba na njeno tržište te nakon što su nam otvorena vrata tržišta CEFTE i EFTE. Domaća proizvodnja, kažu u GIUPP-u, organizacijski je, tehnološki i proizvodno sposobna ponuditi potrebne količine i kvalitetu mineralne i izvorske vode, za potrebe domaćeg tržišta uz konkurentne cijene, no istodobno su domaći proizvođači u mogućnosti stvoriti i tržne viškove koji bi se plasirali na inozemna tržišta. U GIUPP-u drže kako je to je šansa koja se mora iskoristiti. No, ističu pritom kako je domaća mineralna i izvorska voda nekonkurentna na domaćem i inozemnom tržištu budući je opterećena koncesijom koju druge zemlje nemaju ili je simbolična. U Udruženju podsjećaju kako se već šest godina "dopisuju" s hrvatskom Vladom kako bi se spomenuta naknada ukinula. Naime, hrvatska je voda opterećena naknadom od 2,5 posto prihoda ostvarenog prodajom vode što nitko u bližem i širem okruženju nema. To znači da se naknada plaća za bocu, čep, transport itd., što nema nikakve veze sa eksploatacijom mineralnih sirovina. U GIUPP-u su mišljenja kako se protiv konkurencije mogu boriti visokom kvalitetom i nadati se razumijevanju države glede promjene uredbe kako bi se omogućila veća konkurentnost hrvatskih voda i na domaćem i na inozemnim tržištima. A da Hrvatska ima visoku kvalitetu mineralnih voda potvrđuje i nedavno priznanje koje je dobila Jamnica na međunarodnom sajmu voda u Parizu, osvojivši vodeni Oskar. (Hina) tp ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙