ZAGREB, 5. ožujka (Hina) - U sklopu projekta "III. Pepelnica umjetnika", u dominikanskoj crkvi blaženoga Augustina Kažotića, na općini Pešćenica, večeras je održana javna tribina o suvremenoj sakralnoj arhitekturi.
ZAGREB, 5. ožujka (Hina) - U sklopu projekta "III. Pepelnica
umjetnika", u dominikanskoj crkvi blaženoga Augustina Kažotića, na
općini Pešćenica, večeras je održana javna tribina o suvremenoj
sakralnoj arhitekturi. #L#
Istaknuti stručnjaci, među kojima povjesničar umjetnosti Radovan
Ivančević, arhitekt Boris Magaš, teolog Željko Tanjić, provincijal
Hrvatske dominikanske provincije Frano Prcela i povjesničarka
umjetnosti Vesna Kusin, u dvosatnoj raspravi potaknuli su
najvažnija pitanja koja se tiču gradnje suvremene sakralne
arhitekture, odnosno kako izbjeći moguće nesuglasice što proizlaze
zbog nepoznavanja potreba današnje liturgije.
Sudionici tribine pokušali su odgovoriti koliko arhitekti poznaju
neke teološke osnove, a koliko su teolozi sposobni pomoći u
oblikovanju crkvenoga prostora na način kako to traže potrebe
suvremenog čovjeka.
Prof. Radovan Ivančević na vrlo pregledan način predstavio je
crkvenu arhitekturu tijekom povijesti te je govorio o prostornim
nesporazumima današnju gradnju velike većine crkvenih objekata u
Hrvatskoj i BiH.
Naglasio je da se 20. stoljeće ne samo u arhitekturi nego i u ostalim
područjima umjetnosti može svesti pod zajednički nazivnik
"pluralizam stilova".
Po njegovim riječima ono što predstavlja suvremena arhitektura
danas je svojevrsno jedinstvo mnogolikosti i sve ono što je bilo
teorija na početku 20. stoljeća danas je stvarnost. A sve to, smatra
Radovan Ivančević, omogućeno je suvremenom tehnologijom.
Kada je riječ o crkvenim građevinama tijekom povijest, taj dio
arhitekture bila su prvorazredna umjetnička djela u svakom
stilskom razdoblju, a nositelji kulture bili su predstavnici Crkve
- biskupi, pape, koji su bili univerzalni humanisti.
Ocjenjujući današnje stanje u sakralnoj umjetnosti u Hrvatskoj i
BiH, prof. Ivančević je rekao da se upravo na gradnji crkava i
crkvenih objekata uočava nesrazmjer između razine kulture i
standarda. To znači, kako smatra, da za izgradnju Crkava ima na
raspolaganju više sredstava nego što ih se zna upotrijebiti odnosno
iskoristiti na pravi način.
(Hina) ta sp