FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KAKO ZAŠTITITI DOMAĆU TRGOVINU?

ZAGREB, 18. veljače (Hina) - Najava o dolasku novih stranih trgovačkih lanaca, poput njemačkog Lidla i austrijskog Spara, na malo hrvatsko tržište iznova je aktualizirala pitanje kako zaštititi domaću trgovinu, a samim tim i domaću proizvodnju.
ZAGREB, 18. veljače (Hina) - Najava o dolasku novih stranih trgovačkih lanaca, poput njemačkog Lidla i austrijskog Spara, na malo hrvatsko tržište iznova je aktualizirala pitanje kako zaštititi domaću trgovinu, a samim tim i domaću proizvodnju.#L# Dolazak inozemnih lanaca (diskonata) u čijem asortimanu prevladavaju njihove privatne trgovačke marke (tzv. private label) mogao bi dovesti do daljnjeg smanjenja broja zaposlenih u domaćoj trgovini, ali i zaprijetiti domaćoj proizvodnji. U Zagrebu je trenutno oko 1.800 malih trgovina, a postavlja se pitanje koliko će njih opstati nakon što sve jeftinija strana konkurencija otvori svoje trgovine. Daljnja koncentracija trgovine u Hrvatskoj, istaknuli su nedavno predstavnici koncerna Agrokor, u čijem je sastavu najveći maloprodajni lanac Konzum, zahtijeva donošenje strategije koja će stvari u hrvatskoj trgovini posložiti prema modelima kako se trgovina razvija u svijetu, pri čemu bi domaća maloprodaja trebala postići partnerski odnos s domaćom proizvodnjom. Po njihovoj ocjeni, nužno je donošenje strategije razvoja trgovine, s čime se slažu i poslodavci udruženi u Udruzi trgovine pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca. Oni, naime drže, kako se problem dolaska stranih trgovačkih lanaca ne može riješiti zabranama i restrikcijama već promišljenom državnom politikom koja će sveobuhvatno riješiti problem tržišne politike i politike razvoja domaće trgovine. Poslodavci udruženi u Udruzi trgovine napominju kako već dugo upozoravaju na ovaj problem kao i na činjenicu da Hrvatska nema politiku tržišta, niti politiku razvoja trgovine posebice u funkciji povećanja izvoza i distribucije domaćih roba. Ističu također kako je upravo odsustvo nacionalne strategije razvoja maloprodaje stvorilo uvjete i otvorilo prostor za ulazak multinacionalnih trgovačkih lanaca. Dolazak velikih lanaca nužno dovodi i inozemne proizvode, a jačini takvih sustava teško se oduprijeti bez jasne vizije kako zaštititi domaća radna mjesta i domaću proizvodnju, kažu domaći trgovci. Procjene domaćeg tržišta maloprodaje, po podacima iz HUP-a za 2001., govore da kod nas trgovina na malo godišnje ostvari prihod od 30,8 milijardi kuna, što čini oko 27,9 posto ukupnog prihoda trgovinskih djelatnosti ili 18,6 posto ukupnog BDP-a. Prehrambeni pak proizvodi u prometu trgovine na malo sudjeluju s udjelom od 48,5 posto. Svi se slažu kako je tržišna utakmica nemilosrdna i "žestoka", no drže, kako se mora ići u smjeru postavljanja jasnih i fer pravila te podupiranju razvoja domaće proizvodnje. (Hina) tp ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙