ZAGREB, 17. veljače (Hina) - ZAGREB - Analitička kuća IDC Hrvatska na konferenciji za novinare predstavit će rezultate istraživanja hrvatskog PC tržišta za 2002. godinu. Također, predstavnici IDC-a će najaviti nadolazeći IDC IT
Security Roadshow CEE 2003, koji će se održati 20. veljače u Zagrebu (11 sati, HND, Perkovčeva 2).ZAGREB - U Zagrebu će se održati utemeljiteljska Skupština Hrvatskog saveza udruga inovatora (HSUI). Iz Inicijativnog odbora ističu kako je glavni cilj ovog novog institucionalnog oblika hrvatskog pokreta inovatora, oživjeti i razviti djelatnost Hrvatskog saveza inovatora na način koji će omogućiti najvećem broju inovatora i njihovih udruga postizanje povoljnih uvjeta djelovanja (12 sati, Hrvatska zajednica tehničke kulture, Dalmatinska 12).ZAGREB - Najava o dolasku novih stranih trgovačkih lanaca, poput njemačkog Lidla i austrijskog Spara, na malo hrvatsko tržište ponovo je aktualizirala pitanje kako zaštititi domaću trgovinu, a samim tim i domaću proizvodnju. Ocjenjuje se da će dolazak inozemnih lanaca (diskonata) u čijem asortimanu prevladavaju njihove privatne trgovačke marke (tzv. private label) dovesti do daljnjeg smanjenja broja zaposlenih u domaćoj trgovini, ali i
ZAGREB, 17. veljače (Hina) -
ZAGREB - Analitička kuća IDC Hrvatska na konferenciji za novinare
predstavit će rezultate istraživanja hrvatskog PC tržišta za 2002.
godinu. Također, predstavnici IDC-a će najaviti nadolazeći IDC IT
Security Roadshow CEE 2003, koji će se održati 20. veljače u Zagrebu
(11 sati, HND, Perkovčeva 2).
ZAGREB - U Zagrebu će se održati utemeljiteljska Skupština
Hrvatskog saveza udruga inovatora (HSUI). Iz Inicijativnog odbora
ističu kako je glavni cilj ovog novog institucionalnog oblika
hrvatskog pokreta inovatora, oživjeti i razviti djelatnost
Hrvatskog saveza inovatora na način koji će omogućiti najvećem
broju inovatora i njihovih udruga postizanje povoljnih uvjeta
djelovanja (12 sati, Hrvatska zajednica tehničke kulture,
Dalmatinska 12).
ZAGREB - Najava o dolasku novih stranih trgovačkih lanaca, poput
njemačkog Lidla i austrijskog Spara, na malo hrvatsko tržište
ponovo je aktualizirala pitanje kako zaštititi domaću trgovinu, a
samim tim i domaću proizvodnju. Ocjenjuje se da će dolazak
inozemnih lanaca (diskonata) u čijem asortimanu prevladavaju
njihove privatne trgovačke marke (tzv. private label) dovesti do
daljnjeg smanjenja broja zaposlenih u domaćoj trgovini, ali i
zaprijetiti domaćoj proizvodnji. Po ocjeni poslodavca udruženih u
Udruzi trgovine pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca nužno je
donošenje strategije razvoja trgovine, pritom se zalažu za
promišljenu državnu politiku koja će sveobuhvatno riješiti problem
tržišne politike i politike razvoja domaće trgovine.
ZAGREB - Ukupan promet u trgovini na malo u Hrvatskoj je u 2002.
godini ostvario realni porast od 12,5 posto, što je najveći rast od
1997. godine. Tako značajnom godišnjem rastu, po ocjenama
analitičara Hrvatske gospodarske komore, pridonijela je daljnja
liberalizacija vanjske trgovine i povećanje konkurencije na
domaćem tržištu (veliki trgovački lanci), reduciranje kupovina
domaćeg stanovništva u inozemstvu, smanjivanje 'sive' ekonomije te
povećanje raspoloživog dohotka stanovništva kroz vrlo visoko
zaduživanje kod poslovnih banaka. Stanovništvo se tijekom
jedanaest mjeseci prošle godine zadužilo kod poslovnih banaka za
rekordnih 11,9 milijardi kuna, što je za 39,5 posto više u odnosu na
kraj 2001. godine.
ZAGREB - Cijene ugostiteljskih usluga u Hrvatskoj su u siječnju u
odnosu na mjesec ranije porasle jedan posto, dok su prema siječnju
prošle godine povećane 5,1 posto, objavio je Državni zavod za
statistiku. Pritom je na godišnjoj razini, tj. prema siječnju
prošle godine, hrana poskupjela 2,1 posto, alkoholna pića 2,3
posto, bezalkoholna pića 1,7 posto, a noćenja čak 8,4 posto.
Urednica: Davorka Stanešić
tel: 01 4808-680
fax: 01 4808-821
(Hina) tp ds